Alla mina ambitioner!

Jag hörde en sak på... Jag hörde tvåå saker på radion idag när jag åkte in till Motala. Det första var att en kille i Motala, vid namn (ungefär?) Freddy Carlgren blivit vald till Södra skolans Lucia men att rektorn nu gick inoch stoppade allting. Det som radio var uppröra på var att han fick vara nominerad men kunde i slutändan inte bli själva Lucia. De tyckte skolan hade begått ett riktigt diskriminieringsbrott, vilket jag är benägen att hålla med om.

Jag kom på att jag hörde tre saker, men till den andra saken.
Gry Forsell satt och pratade med hon den där supertränade Bosson? Blossom? Brosson? (Den mörkhyade, supertränade, dreadlockstokiga, över-överenergiska tjejen) om hur mycket man skulle "göra ifrån sig" på en dag. Ca 50 cm skulle komma ut ifrån motsatta ända till munnen varje dag, fast utportionerat på två omgångar. Jag tror det är bäst att jag sätter igång.

Och den tredje saken var att Wallander nu börjat sändas i England och kommer enligt svenska filmkritiker öka turismen till Skåne i sommar. Detta, som radioprataren själv sa, måste vara ett sjukt stort steg tillbaka för Gräv bort Skåne-rörelsen som varje år åker ner till Skånes kust och spettar lite längst stranden för att skänka Skåne till Danmark. Allt de har jobbat på nu måste vara som bortspolat. Surt för dem.

Och sen:

Sofie säger:

Jag har ju ALLTID sagt att jag ska gifta mig rikt.

L i n n e a - säger:

Och vart kommer JAG in i bilden?

Sofie säger:

Du kommer vara min tärna.

Tack!



P

Kommentarer
Postat av: Fialotta

ska sofie gifta sig med potatisknölens son? ;)

2008-12-02 @ 10:59:47
URL: http://sooooja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback