Dag tre!

Efter bara 5,5 timmars somn i natt och utan tupplur och en langpromenad nu pa kvallen sa ar jag lite mor i bade kropp och huvud. Jag tror det ar dags att vila huvudet mot kudden snart och den har gangen menar jag det verkligen.

Idag tog vi en tuktuk till Patong (All nice guys goes to heaven, all the bad guys goes to Patong) och gjorde stan dar. Det ar vidrigt att komma sa nara inpa prostitutionen som har sitt faste dar. Bangla Rd ar nog den vidrigaste plats pa denna jord men det inser man nog inte om man inte varit dar.
Vi satte oss i alla fall pa Murphys och farmin tog en ol (jag lattjade till det med en Cola!) och sa satt vi och tittade pa folk. Just nu kom det in en kille i 25 arsaldern som ser helt okej ut med en thailandska. Ar det prostitution eller hans livs karlek? Jag har svart att avgora.

Jag forklarade ocksa for min pappa idag att jag har lite hemlangtan, inte sa att jag kanner att jag vill boka om biljett, for det ar inte pa nagor satt daligt har i Thailand (och det vore oforskamt att saga att det vore det sa mycket jag tjatat om att fa atervanda till detta fantastiska land!) men jag ser sa mycket fram emot det som hander nar jag kommer hem! Jag ska fira nyar med den basta och tror att det kommer bli riktigt, riktigt bra (cause I bought new sunglasses yesterday!) och for att Frida kanske flyttar hem redan i januari. Da vet jag vem jag kommer hanga hos och sallskapa eftersom hon kanner sig lite ensam. Jag ser ocksa fram emot att forsoka hitta ett jobb, da jag kommit fram till att det ar i Motala jag hor hemma (i alla fall ett tag till, typ i var...) for att tjana pengar sa att Frida och jag kan ta en sista minuten i sommar igen. Jag saknar henne pa den har semestern, speciellt eftersom hon nu ar nybakad singel och for att vi har sa fantastiskt roligt tillsammans!
Jag far helt enkelt vanta pa nagot gott, for det blir det nar jag kommer hem igen, pa lordag!

Hittade en nyarsblasa idag men ar inte riktigt nojd, sa darfor ska jag fortsatta leta vidare. Om jag kan fa ner priset pa paljettstassen sa ska jag kopa den ocksa, om jag inte vill ha dem kan jag saker kranga dem for femtio spann styck, det ar ungefar vad jag kopt dem for. Jag kopte ocksa en tishirt idag, visserligen alldeles for stor men jag ska parta ten lite sa ska jag ha den nar jag och Sofie gar ut nasta gang. U will see why. Fin ar den i alla fall.
Kopte ocksa en julklapp till, sa nu har jag bara en julklapp kvar till mamo och en nyarsklanning. Forresten har jag inte testat den jag kopte idag sa det ska jag gora innan jag bestammer nagat. Vi har ju nagra dagar pa oss.

Jag hoppas pa att pappa far en tristessattack snart for det borjar bli lite trottsamt att BARA ligga pa stranden. Jag vill snorkla, mata apor och fargglada fiskar! Samtidigt som jag solar, givetvis... Jag far val lagga fram det lite fint, helt enkelt. I morgon kanske vi skulle till Kata beach eftersom pappa ska hamta skjortorna pa kvallen. I Kata kan man namligen snorkla lite, men inte om det blaser. Da vagar jag inte. :)

Hor av er alla mina vanner. Det ar bara Brallan som skriver till mig pa facebook. Saknar ju er!

Tove, om du laser det har sa ta hand om dig och din familj. Jag hoppas det blir sa fint som det mojligt kan bli.

Pussar!

P.s
Inga bilder idag eftersom kamerajaveln har dott, maste laddas i ett dygn - tjofaderittan lambo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback