Det är jobbigt att jobba.

Vilket krävande jobb jag precis utsatt mig för. Det är helt otroligt vad jobbigt det är att stå och vara trevlig mot gamla gubbar som pratar om deras senaste Afrika-resa. Vansinnigt vad det ger mycket och vad man får ut mycket av det. Speciellt när de ställer mig mitt i mellan två frysdiskar med kött, men ändå inte tillräckligt långt ifrån fiskdisken där skrattmåsarna ljuder högt. Vad har jag utsatt mig själv för?

En man kom fram och ville smaka Ferrero Roches choklad och precis när han stoppat godbiten i mun var han tvungen att kommentera mina vackra ögon. Hans hästbett var inte lika vackert med brun dynga som gurglade sig när han pratade. En anna man såg mig inte bakom alla kartonger och blev väldigt förvånad när jag sa att han fick provsmaka en chokladbit. Nej, inte förvånad. Han blev helt paralyserad. Han sa:
"Får du betalt för att stå här och vara så jädra trevlig? Nu får jag ju gå tillbaka också eftersom jag glömde osten då jag blev så tagen av dig och ditt leende."
Så nu var det mitt fel att gubben blev senil inpå småtimmarna?
En annan man köpte en hel karta med choklad som kostade 95:- bara för att jag hade lyckats charma honom. Värst vad jag måste sett bra ut i min Ferrero tisha. Jag kan också säga att det är inte uppskattat från min sida när gubbarna står och "läser på tröjan" medans allt de gör, egentligen (det vet ju alla) är att de står och spanar in mina enorma bröst. Ha   Ha.

Nu ska jag ta ett stärkande bad eftersom frysdiskarna gjorde mig en aning nedkyld sen blir det nog hopp i säng eftersom jag ska skjutsa papo till Linköping i morgon tiiiiidigt.

Den 13:e blir det Maxi och förhoppningsvis kan jag kallprata om lite roligare saker då eftersom jag förhoppningsvis känner lite fler människor. Jag ska också nämna att de på Citygross var ena jävlar till att snatta. 1000 praliner hade jag med mig, säkert 100 gick oavkortat till personalen och 500 till personalmatsalen eftersom det blev så mycket över. Skit äre. (Min vänstra ficka är FULLPROPPAD!)

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback