"Du får fan inte dubbeldippa om du slickat på'n!"

Efter chokladfondue med frukt, Malin, Tove och Mr Poop så spelades det lite sällskapsspel. Först på tur stod Alias, där man med ord ska förklara andra ord. Tove och jag mot Lasse och Malin utgjorde två extremt starka och tävlingsinriktade lag. Tove och jag kämpade på som tusan men lät oss bli besegrade precis framför mållinjen av ännu starkare Lasse och Malin. Jag tror vi föll när jag skulle förklara ett, riktigt tragiskt nog, väldigt svårt ord för Tove. Det lät ungefär såhär:
- Men... Alltså... Aaa, men så här: United states of...?
- JAG KAN INTE!
- Men... Hallå? Är du blåst eller? United states, U - S - A, med ett annat ord?
- ?
- Men... Tove, för helvete! A:et i USA?
- Men säg något annat?
- Stora personer?
- Fetton?

Denna dialog, tro det eller ej, ledde till stor osämja i Wallinder-Sjöberg-lägret och ledde till förlusten. Det är min analys, i alla fall.

Nu ska jag ge vika för några timmars sömn. Det kommer bli en helt upptagen dag i morgon, igen . . .

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback