Gästbloggar'n tar över

Nu är Linnea i Sthlm för att imorgon åka till varmare stället, nämligen Thailand. Men jag antar att ingen har missat de?!
Fick förut sms av Linnea så jag kan rapportera vad som händer henne.

Kl 5 imorse, (ca 7h tidigare än vad Linnea brukar gå upp vanligtvis) ringde kl och efter två knäcken så satte hon sig bakom ratten. 55 minuter före beräknad ankomsttid anlände de till Sthlm och Centralstationen. Och Linnea var nöjd, för att inte säga extremt nöjd för att kört Heeeeela vägen till sthlm. (De jag då undrar är, hur fan kan man räkna fel på tiden 55 min på 25 mil?Men ok, så kan de väl tydligen bli :P) Efter några minuter i bilkö funderade hon på att istället köra i vänsterfilen men kom på sig själv, som tur var, att där åker man bara om man har bråttom och kör fort vilket Linnea inte alls gör eller har! Linnea menar också att direkt när man anländer till sthlm börjar man genast gå 10km fortare än i Motala. Helt omedvetet. Jag tror inte Linnea skulle klara av den stressen medans jag som är lite av ett sthlmfans älskar just tempot o alla människor.
När jag fick sms med rapporten av henne hade hon för 5min sedan kommit till hotellet och hade fruktansvärt tråkigt, och som om de inte räckte hade nageln dessutom gått av. OMG!! Fast de är väl ganska barnsliga problem, för hon ska till Thailand och de ska inte VI! :(

Än hade hon bara hunnit spana in menyn inför kvällens middag. Vad sägs om Oxfile på en bädd av smörstekta kantareller eller bläbärssky för ynga 225kr eller vit choklad Mousse för 75? Men hennes check på 100kr räcker dock inte långt!
Radion är hennes enda sällskap så hon vill bestämt att alla hennes vänner ska höra av sig med jämna mellanrum så hon slipper vara så uttråkad. Hoppas även att hennes, för mig, okända vänn Sandra ska höra av sig så de kan träffas!
Denhär dagen kommer nog minst sagt bli en....annorlunda dag för Mrs Sjöberg!

/Gästbloggar'n

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback