Skånska drömkillar.

Challe-B (Charlottenborg enligt Brallan) bygdes ju inte på en dag och det byggdes absolut inte den 8 december 2009 så det får vänta. Jag orkar inte åka och köpa florsocker och nonstops för att göra fönster. Det blir en annan dag. I helgen hoppas jag på att göra ett riktigt pepparkaksslott med Moset och Villeboy.

Vet ni vem som ringde mig förut? En sofistikerad gissning var får ni. Ja, nu måste ni ha gissat klart. Joakim från Goodwill ringde och ville göra en ut värdering. Men herregud. Jag får ståpäls på hela ryggen av den människan. Sofie frågade också om jag någonsin kommer få träffa denna mystiske skåning, men nej. Äsh, det gick ju skit förra gången så nu får han vara min drömman. Sånna måste man ju få ha. Skåningar alltså.

Nu har jag städat mitt rum (därav cred till mig) och plockat iordning i min gabberob (som Villeboy skulle sagt) och nu sitter jag i min fotölj, lyssnar på James Morrison och njuter av mitt nystädade samvete. Till och med sängen är bäddad! Det luktar potatisgratäng från köket och snart ska jag åka till El Brallo och baka peppisar. (Malin, jag hoppas du värmer glöggen?) Myspys hela kvällen.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback