Turisten i stan

Kebabhaket låg bara precis runt hörnet och H&M tre minuter bort så stan för mig gjorde jag på cirkus fem minuter. Nu har jag dessutom mulat i mig hela kebabtalriken, en looka och ska snart gå till 7 eleven som låg i samma byggnad som hotellet och införskaffa mig lite gottigottgott tills kvällens Bonde söker fru. Säsongsfinal i kväll ju, det måste man ju se.

Jag är till och med så dålig på att hänga med i det här tempot att jag idag på mina fem minuter krockade med typ sjuttio personer. Som en liten extra krydda i vardagen så fastnade något äckligt papper/emballage runt foten väldigt amatörsmässigt och vägrade släppa taget runt mina slitna Le Coq skor som bara skrek "vi är föööör gamla för den här stan!!". Att jag ens gav mig ut, nu vid närmare eftertanke, och inte tog den där smörsteka oxfilé-baletten här på hotellet för 255 kr i stället ångrar jag nästa nu.
När jag går till 7 eleven så slänger jag på mig ett par sjyssta sandaler och shorts i stället, då finns det ju i alla fall en ursäkt till att jag beter mig som jag gör. En riktig turist.

Jag förväntar mig samtal från tre personer idag. Ni vet vilka ni är, *host, Sofie, Malin och Frida host* så ingen nämd och ingen klämd.

Puss på er från Storstan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback