Dagen innan dopparedagen.

Jag har nog borjat inse att 1. Hur mycket nagra av er dar hemma saknar mig, vilket jag uppskattar STORT. Da vet man att man betyder nagot och att man ar omtyckt. 2. Att ni ar sjukt avundsjuka pa solen i detta varma, underbara land. Det forstar jag ocksa, och ni vet inte vad ni gar miste om. 3. Att jul narmar sig... Med stormsteg. Pratiskt sett sa at det faktiskt julafton har nu, klockan ar ju over 12. Herregud, God jul da, vafan.

Jag har fatt tag i en helt anstandig dator som inte har sega tangenter eller overspeedad mus sa nu tanke jag faktiskt skriva av mig lite, det enda som bekymrar mig ar att datorn star lite for hogt upp (sa min axel borjar krampa) och att myggen bokstavligen talat tappar upp mitt blod i stor buteljer och dricker med sugror. Skal hor jag ibland och sa fnittrar de. Mygg alltsa, de finns ingen fuktion i deras tillvaro. Vad ar de till for? Sprida konstiga blodsjukdomar och utrota vissa befolkningar? Sjysst deal han dar uppe har skapat. . . Undra vad han tjingar in pa den varje dag..?

Jag har dessutom hittat idealmannen i mitt liv, hor och hapna. (Precis som min idealtillvaro, har med alla mina vanner. Varje dag vore som en enda stor fest, dagarna skulle flyta ihop och man skulle till... Nu borjade det spara ut...) Mannen i mitt liv har beiga knalanga shorts, vitt ribbstickat linne, en Singha i handen och ett par sjyssta ladersandaler, ganska slitna. En liten, kort toffs i nacken och 2 dagars skaggstubb. Pa huvudet sitter en lite omtycknad halmhatt for att skydda fran den varsta solen. Killen i fraga ar ocksa lite latt solbrun. Var finner jag denna man? Joo, i rummet mitt emot, tva steg at hoger. Skamt at sidan. (Men det finns faktiskt en ganska lik, utan haret och skaggstubben, pa hotellet...)
Han gick forbi har nyss... Snacka om stapals.
Men idealman, i och for sig, det finns det ju inga. Ingen har ju allt som kravs. Skulle jag mot formodan hitta den jag soker (se ovan, inte sa stora krav, va?) sa skulle han sakert aga, misshandla, ha konstiga fantasier i sangen eller nagot annat helt rubbat. Det ar den oturen jag brukar fa leva med, bortsett att jag befinner mig i Thailand nu da, peppar, peppar, ta i tra.

Dessutom, nu ska jag vara HELT arlig, rakade jag ragga upp en kille idag. Det var spannande, det var inte sa att vi vaxlade nagra ord men en och en annan het blick. Mannen (eller forlat, killen... Pa 35 ar...) i fraga stannde till en microsekund och tittade pa mig, for att sedan vanda sig om om ropa pa sina tva barn. Hejhopp, sa roligt var det. Anyway, vad ska jag med en lang, valtranad, solbrun kille i shorts och ribbstickat linne till? Vad vet jag, vad vet jag... Han kanske hade kunnat sova i mellan mig och pappa, pa plankan som ligger dar..?

Idag stog igen shopping pa schemat what so ever men an skraddaren, som for ovrigt inte var klar med pappas skjortor, men hem kom PAPPA med tre LaCoste skjortor i kort modell, tva band-tshirts och utan klocka. Den enda han egentligen skulle kopt. I morgon har han lovat, da blir det definitivt ingen shoppning... Sad me. Hittade klanningen med paljetter pa idag igen, men jag tror 1. den kommer sitta astaskigt pa mig (tanke krangt den till Sofie om den inte passade mig...) 2. De skulle ha 2000 bath for den, i runda slangar . . . Mycket pengen och det ville jag inte ge.



Kanner ni gladjen att fa sta vid julgranen och undra vad som ligger i alla paket? Bara undra hur manga av dem som ar till mig! Jag kan nastan saga att det gar att ta pa julkanslan har. Den ar riktigt... Obefintlig.



Hong Kongfashion, det ar grejer det. Har ingen aning om vad Herr Skraddare heter, men saker nagor indiskt... Typ.



Sugar Palm, O:et i Karoon hade slocknat sa posen var extremt viktig!



Pappa var sugen pa en ol och forsokte fa mig att ta en Breezer, men sa roligt ska vi inte ha det!

Nu blir det snart hopp i sang, hade ju hoppats pa att nagon var inne pa MSN samtidigt som mig, dagen innan julis och allt, men nehej.

Sofie, jag undrar  liksom lite nar du ska svara pa mitt sms, det kanske du har gjort i och for sig men jag har inte fatt nagot. Pappa klunkade hem 29 sms idag, jag... Ett....

I morgon ska vi lyxa till det med en thaimassage, hoppas inte papo har glomt det i morgon bara. God jul pa er, for nu ar det julafton har!


Puss!


Kommentarer
Postat av: hank

ha på detdär hotellet fast i kata bodde de som vi åkte med

2008-12-23 @ 23:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback