Vi tjejer, vi bjuder på't.

Nu ska ni få se hur mycket sjå det är för en tjej gentemot en kille att svänga sina lurviga en fredagskväll:

Båda:
- Måste fixa något att bli lite dimmig av. För vissa fungerar det med 2 stycken 2,25 (mig) och vissa behöver lite mer (killarna)
- Båda duschar oftast innan de gör i ordning sig, tvättar håret och vissa killar har även de balsam i, cred till er.
- Båda måste välja en partyoutfit, men jag tror dock inte killar är lika nogranna som tjejer. De byter nog inte heller kläder med varadra.
- Båda måste försöka fixa skor som matchar till kläderna. Killarna har att välja på färg och form, tjejer måste välja på färg, form, höjd, spetsigt, peeptoe, stövel, flat, snörning, platå, stilett osv, osv.

Killar:
-

  eller   ?



Tjejer:
- Kjol (kort eller lång?), byxor (ljusa eller mörka?), leggings (svarta eller vita?), strumpbyxor (nylon eller svarta?), jeans (Wrangler eller Killah?) 
-  Linne, klänning, tisha, tubelinne, bandlöst? Svarta underkläder? Vita? Svårt val kräver många förslag, minst 7 till varje fest.
- Väska? Inte väska? Kuvertväska? Axelremsväska? Matchar de skorna? Sticker den ut tillräckligt mycket? Sticker den inte ut alls? Ska jag få plats med plånboken i? Men... VILKEN FÄRG?
- Är strumbyxorna hela? Har jag bara ett par nylonstrumpor som är trasiga och sen bara svarta? Är de för tjocka? Passar de? Sitter de för löst?
- Ska jag ha uppsatt hår? Ska det vara strikt eller lite mer lössläppt? Lockigt eller rakt? Tupperat eller plattat? Saltvattenspray eller volummousse? Ska jag passa på att färga det?
- Skuggade ögon eller sotade? Ögonskugga eller plain white? Ska jag måla mycket eller hålla mig diskret? Kajal eller eyeliner? Highlighter eller glitter?
- Ett halsband eller örängen? Det blir för mycket om man har båda. Eller ska jag ta armbandet? Vilket passar bäst till mina sminkade ögon? Det långa - men det har mässingsspännen som inte går ihop med spännet på väskan. Pärlor i öronen eller långa örhängen?
- Genomskinligt lack eller färgat? Fransk manikyr eller akrylnaglar?

Som ni förstår kan vi tjejer hålla på såhär hur länge som hellst. Vill ni att jag ska fortsätta? Didn't think so...
Varför är vi så fåfänga? I morgon ska jag fokusera på hur Malin ser ut. Japp. Så får vi helt enkelt se hur det blir med min look i morgon kväll. Kanske till och med ska struna i att raka benen?
Men neeeej, hur skulle väl ändå det se ut? Pfft! : )

Nu ska jag snart hoppa i säng. I morgon väntar inget kul förutom kanske en lite promenad och att jag ska plocka i ordning på mitt rum. Pussen på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback