All I need is love

Nu ska jag baka bullar eftersom jag åt upp de sista två stycken igår. Jag planerar också att baka XL-bullar idag bara för att de oftast blir godast och saftigast. Efter bullbaket ska jag Orlunda-runt, ca 5 km. Gå eller cykla? Cykla eller gå?
I kväll blir det nog bio med min pappa, då får man vara fåstavig för det är ingen som tycker om långa utlägg om hur man mår eller känner sig på bio. Inte vad jag fått erfarenhet av i alla fall. Bond blir det, för pappas skull. Jag hotade med att inte följa med om jag inte fick en godispåse. Jag vet, jag är som ett litet barn. Förresten. Jag är ett litet barn.
Jag vill inte börja med bullbaket för jag har alldeles för bra musik på datorn som jag inte får in i ipoden. Jag måste formatera den, IGEN, och sen lägga in album för album för att ta reda på vilket album som är trasigt. Sjukt jobbigt.

Intervjun gick förresten helt okej. Han var nog intresserad och blev mer intresserad när jag berättade att jag har tävlat inom hoppning och tyckte det var bra för då hade jag en färdigutvecklad vinnarskalle. Men däremot så vet jag inte om jag vill ha det jobbet. Det är så rörigt allting med löner, bidrag, bensinersättning och allt annat. Får jag jobbet ringer de i morgon och så åker jag ner till Jönköping på onsdag för utbildning i tre dagar och då ska jag ha med mig en skitig matta och en bäddmadrass. För det första bor jag i två kliniskt rena hem, för det andra får jag inte in min bäddmadrass i bilen. Hur gör jag då?

Och så måste jag meddela Linn Hultén idag om jag vill komma ner på fredag och provjobba. Det känns lite enklare gentemot det andra jobbet, men jag tjänar antagligen inga stora summor i ett tävlingsstall. Det suger.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback