Än så länge, en lugn morgon

Men vad vet jag? De kanske sitter i buskarna och laddar för att träffa mig när jag går ut? Jag har suttit givakt hela natten så jag är lite trött nu. Det tar på krafterna.

Nu ska jag slänga i mig mitt lilla ägg sen skulle Hanna och jag träffas på Kanalbanken, men nu verkar tösa ha ändrat sig, igen. Vi får se hur det blir. En promenad blir det i alla fall. Det verkar dock som min höft har gett upp lite på mig, den gör ont till och med när jag ligger ner men det som dödar det härdar. Det sa i alla fall farmor. Hon är död nu... Men... Jaja.

Ett företag som heter Goodwill ringde för en stund sedan och frågade om jag kunde göra en telefonintervju.
De ringde från +45 och jag höll på att få krupp. Eftersom Beate igår ringde från +47 så trodde jag seriöst att det var någon som var ute efter mig. När killen frågar "Stör jag?" och jag ligger i sängen, precis nyvaken, och svarar "Nejdå, inte alls" stämde det ju faktiskt. Hade han ringt 10 minuter tidigare och frågat samma fråga hade han antagligen fått samma svar även om det var så att jag låg och sov. Varför har vi svenskar denna konstiga förmåga att hur tidigt eller sent det ringer på kvällen alltid säga "Nejdå, du stör inte!" även om man ligger och sover? Oftast brukar ju dessutom den andra i luren hör hur rasslig man låter så de brukar lista ut det på egen hand, som jag tror denna Goodwill-kille gjorde. Joakim hette han förresten.

Nu ska jag googla lite innan mitt ägg är klart.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback