Citat från idag

"Ska VI sälja MIN bil"?
Frågar Linnea när Beate spånar om hur vi ska få ihop pengar till en Thailandsresa. Eller... Pengar överhuvudtaget.

"Jag kan väl läsa typ... logopedi, eller?"
"Logopedi? Det låter som en sexuell störning!"
Svarar Beate när Linnea funderar på att börja plugga i vår.

"Från ett ont ting kommer ett gott ting! Eller hur Beate?
"Det hoppas jag verkligen inte..."
Säger Tove efter helgens bravader...

"Jag tror inte på det där med äktenspas...grej."
Tove reflekterar över förhållanden... överlag.

"Man ska inte grubbla för anorexia ska jag ha nästa liv."
Tove grubblar inte, hon.

"Kolla! Ett bergsrum till salu! Vad fan ska man med det till?"
"Jag vet inte..?"
"Om man har typ sexutbyteshandel kan vi förvara alla våra arbetare där?"
"Ja, visst. Men trafficing är inte lagligt i det här landet."
"Har det stoppat någon innan?"
Beate och Linnea läser Corren på morgonen

"McDonalds då men, öh, varför klämmer du inte finnen?"
Tove har svårt att hålla isär vissa saker.

"Om jag hinner med 15 killar på ett halvår, det blir 30 killar på ett år, alltså 300 killar på tio år!"
"Ja, och minst 100 besök hos gynekologen."
Utbrister Tove när vi sa att vi skulle skriva ett brev om vad vi gjort om 10 år, lägga i en låda och gräva ner för att sedan gräva upp om 10 år. Tove har dessutom IG i matte B men räkna killar, det kan hon.

"Det är klart Tove ska med!"
"Ja, KLART. ALLA SKA MED!"
Tove frågar hjälplöst om vi glömt henne när vi funderar på vart Beate och Linnea ska åka med deras vaan.

"Haha, det ser ut som du har världens största kropp!"
Säger Tove när hon tittar på en posebild på Linnea när hon faktiskt tycker att hon ser smal ut.

"Om du åker upp till Omberg kan du se när tåget lämnar Stockholm."
"Va?! Skojar du?!"
Pappa dumförklarar Tove.

"Men. Hallå. Danderyd ligger i Lund!"
"Danderyg ligger i Stockholm..."
Tove kan det där med geografin.

Nu blir det ytterliggare en lång kväll...

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback