Nu var det jul igen.

Blir sängen mycket tidigt för mig idag. Jag har bara ingen lust att vara uppe längre. Det är tråkigt och långsamt. Jag ska hjälpa pappa med att ställa upp julstakarna nu (känns tidigt?) och sen blir det ett varmt bad på det. Skönt.


Så här mycket anstränger sig min pappa och jag oss på jul. Inbilla er inte heller att det blir någon julgran eller några julstjärnor, eller händelsevis en adventsljusstake, för då är det någon som är sjuk! (Pappa) En juleduk kanske hamnar på matbordet, men inget mer. Vi kanske till och med glömmer bort att fira jul? Vem vet? Påmin mig!

Tro inte heller att gardinerna skimmrar i rött, för det gör de verkligen inte. De är sandgula.

Hörs i morgon, kanske sen.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback