Hjorten Gert bundis med travarna.

Här kan man läsa om dovhjorten Gert som blivit bästis och bundis med travhästarna i hagen, i stället för att hänga med likasinnade i skogen.

1. Berättade hjorten Gert för pressen att han hette Gert? Eller, någon kanske har döpt honom? Vem valde Gert? Var det meningen att det skulle låta lite kitchigt misslyckades de ganska hårt. Men jag antar att de döpte hjorten Gert till just Gert av samma anledning som vi döpte vår katt till Benny, eller?
2. Det står i artikeln att han blvit känd i bygden och folk kommit för att skåda denna speciella hjort (Gert). Travhästarna har blivit vana med att ha honom som sällskap. Men, något jag inte förstår. Har de märkt Gert på något sätt? Eller hur kan de annars veta att det är samma hjort? Det kanske är ett hjort-tätt område de bor på? Och de kanske har väldigt snälla travhästar som bjuder in dem på lite gräs?
3. Om hjorten Gert gått in till travarna frivilligt kunde han ju i alla fall berättat för dem hur han kom in, eller framförallt, hur han kom ut? Osjysst gjort av hjorten Gert, tycker jag. Om de nu är så bra kompisar alltså.
4. Det står under bilden att hjorten på bilden inte har något att göra med just hjorten Gert. Jag måste säga att det låter nästan som att Gert har förgripit sig på någon av travarna, eller likande. Det låter som att han har gjort något olagligt.
5. Det är ju skönt också att de som bor där har vant sig vid sällskapet av Gert (som jag precis kom på rimmade med stjärt!) annars hade de nog fått flytta. Huset hade säkert blivit svårsålt - eftersom det går en hjort i hagen. Eller? Tur att de har honom i hagen och inte i vardagsrummet i alla all.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback