I just want to get rid of at the thoughts that drowns me.

Ortopedkliniken är en spännande miljö med intressanta människor som alltid har något på gång. Det är fart och fläkt. Sköterskor som skjutsar omkring döingar i rullsängar. En spännade plats helt enkelt. Jag skulle kunna ägna en dag åt att bara sitta och titta...

... på absolut ingenting.

Jaja. Återbesöket var smärtfritt men det pirrar ju alltid lite i kroppen när man ska åka till doktorn. Det är väl för att man har fått för sig att doktorerna ser ut som i Cityakuten eller House, men vad naiv jag är. Gammelfarfar var han som hjälpte mig även idag. Charmig men kanske lite just för gammal?
Det blev i alla fall lite sjukgymnastik för min del på Vadstena vårdcentral.

I bilen på vägen hem hade P3 ett program där man fick ringa in och berätta om sina skrönor man hört. En man ringde in och berättade att några barns kanin gått och dött. De hade begravt kaninen, sjungit sånger och lagt blommor på graven. Dagen efter satt kaninen i buren igen och tuggade på några maskrosblad. Konstigt må jag säga.
En annan man ringde in och berättade om hans släkting Ove. Han hade varit ute och kört bil på en landsväg när en katt sprungit upp framför bilen. Det dunkade till och han förstod att han kört på katten. Han gick ut men såg katten då sittades i diket med huvudet på sned. Han fick inte ihop själva dunken med att katten satt i diket så han insåg att katten var allvarligt skadad och led fruktansvärt. Han var tvungen att hjälpa katten till himlen så han gick och hämtade ett fällkors i bakluckan och drog det i huvudet på katten. Han la katten i en påse och satte sig i bilen och körde iväg. När han får syn på ett hus tror han att det är huset där katten hör hemma så han går och knackar på. En man öppnar med en cigarett i munnen och Ove frågar i fall det händelsevis är hans katt han har kört på.
- Ja, svarar mannen. Men jag har två stycken svarta katter så det är lugnt. Lämna påsen här så gräver jag ner honom i morgon.
Ove går mot bilen och ser då en död katt ligga under bilen. Ove har dräpt den gamle mannnes båda svarta katter.

Hemskt!

P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback