Måndag, alltid måndag

Samma visa varenda morgon. På med understället och mössan. Sätt ägget på spisen och vänta. Det skiljer sig dock lite idag. Ni ska se snöovädret utanför just mitt hus. På landet är det nämligen så att tendensen finns att all snö yr just utanför vårt fönster, vilket det gör nu. Jag funderade på att ta bilen bort till Anna, säg 400 meter, men nej. Cykeln blir det ju inte heller, det är bara att börja traska.

Fick ett meddelande från Sofie i morse, som för övrigt väckte mig. Hon hade missat tåget hem och var inte det minsta glad. Sen gick det en stund så fick jag ett nytt meddelade om att allt hade löst sig. Nu fick jag ytterliggare ett där hon beskrev att hon missat avgång i Hallsberg och fortsatt in i landet. Men, det hade också löst sig nu. Den tjejen måste vara rejält trött eller ganska avstängd för en gång är ingen gång, men två gånger är en vana. : )

Nu blir det havreknäcke med philadelphiaost, juice och ett kokt ägg för då står jag mig hela dagen.

P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback