We are the youth of today

Sofie ringde just och sa att hon ville hämta sina saker, så nu har vi suttit och pratat strunt om helgen och tagit igen allt det tappade på vägen. Det är skönt men riktiga vänner att man kan prata om allt.

Henke utbrister under middagen när ett riskorn klibbat fast på hans hand:
- Känn här! (Mamma är beredd att ta emot riskornet)
- Det känns liksom som en riktig bubbe! En riktig liten snor-bubbe!
Kul att mina päron har ungefär lika låg humor som jag.

Mamma skulle också berätta om något hon hade läst i söndagsbilagan. "På de där lustiga sidorna där man får ställa frågor... Lustiga frågor..."
Hon drog till med att en man fyllde år och fick önska sig vad han ville av sin fru i födelsedagspresent
Han önskade då att få veta vad som fanns innanför hennes yttre blygdläppar. Mamma drog då parallellen till "Tomten är far till alla barnen" och att en kvinna i filmen ger ut en karta till sin man för att "hitta bättre i de södra regionerna".Men i tidningen står det "Gynekologen från Askim". Vad fick hon "Tomten är far till alla barnen" ifrån? Hjälp mig att minnas. Får någon en karta i den filmen?
När jag sen hittade klippet i tidningen och läste för mamma sa hon, självklart, bara att hon skulle testa oss. Testade blev vi och vi gick på det.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback