Även en lördagkväll?

Just nu sitter jag och visslar "kan du vissla, Johanna?" fast med näsan. Jag funtar på att byta melodi eftersom den inte passar så bra i kano, eftersom mitt rum är så tomt. Hm. Det blir nog "Vatten, moln som faller ner som regn och snö som smälter ner och rinner i snabba bäckar som pålar. Glider fram i älv och flod. vilar i en blanksjö eller gungar ut i havet. Solen värmer hav och sjöar luften stiger upp mot hilmen och bildar..." i stället. : )

Jag kom hem idag vid halv 5, yehoo, tänker ni, men det tänker inte jag. Ett helt omockat stall, som är min arbetsuppgift för resternade dagen och kvällen. Halv åtta, märkt att jag skriver med bokstäver för att markera en aning hysteri, kom jag ifrån arbetet för första gånge på hela dagen. Då gick jag in och duschade för att sedan bli kallad ut i stallet igen och ta emot 4 trötta, hungriga hästar i lastbilen som Per-Åke kom med. Yeho, tänkte jag. Fan, vad tråkigt tänkte ni. Och jag med efter en stund.

Träffade på Melissas mamma idag på tävlingen. Vi tittade på hennes Erbgräfin och smidde lite nya planer om min lilla vän Melissa och hur hon ska kunna bli såld. Det ska vi nog ordna. Eller, det ska jag nog ordna.

Bajstrött är jag och därför blir inlägget mycket mer oseriöst, och roligare att läsa. Jag kom in i går vid 21-22 någongång, gick upp 5 i morse och la mig i  sängen för ca 5 minotos sedan. C & S är inne i Jön-town och går på restaurang och ska vara lediga i morgon. Det ser jag veeeeeeeeeeeerkligen fram emot. Kicki och jag kommer röjja hela stallet. Jag ska lägga fram ett förslag att vi ska städa lastbilen också eftersom vi ska bo i den på Breeders-veckan. Jajemen.

Tove, förövrigt, älskar jag precis som mina andra kompisar. Men vill jag erinera mig rätt så ringde hon i natt kl. 03:15 och sa något i stil med "Hej Linnea. Förlåt att ja ringer nu... eftersom du ska upp på bara några timmar... Men det är så att jag behöver ha Beates nummer... Har du det?" Jag svarade bara att jag skulle sms:a henne det, vilket jag gjorde. Kom också på efter ett tag att Beate väl har stängt av den telefonen och inte planerar att använda den något mer? Så låg jag och grubblade på det i en halvtimme innan jag somnade om. Sen när klockan väl ringde på morgonnen svarade jag "Vafan är det nu då? Ska du ha Hannas nummer också?".
Som tårta på kakan så skickade jag iväg ett argt sms i morse också. Innan jag ens klivit upp ur sängen. Vad som stod i det kommer jag inte riktigt ihåg, vet att jag nämde att jag blev "ledsen". Ehm. Förlåt, Tove, om jag överreagerade. Men jag tar inget ansvar för vad jag gör 1 minut efter att jag vaknat på morgonen, okej?

Nu ska jag sova, bums!

P


P.S
Hank är och super skallen av sig idag. För det vet jag det.

Kommentarer
Postat av: Tove

Bara för att du e så himlans underbar e de klart jag inte tar illa upp.. jag visste att jag gjordde fel, det gjorde jag verkligen och jag vet att det är jag som ska be om ursäkt:( Så FÖRLÅT!!

Men jag vet inte riktigt när jag ska börja ta ansvar över mig själv hehe

pusspuss min lilla tösa bit,

och bara så du vet läser ja din blogg dagligen!

2008-10-05 @ 03:41:40
Postat av: hank.

Att jag var!!

2008-10-05 @ 16:52:58
URL: http://hannaevaerikanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback