Mätt, glad, nöjd och uttråkad.

Nyss hemkommen från simhallen och har precis fått lite mat i magen. Hemmagjord pasta med skinksås är inte heltfel en... tisdagskväll inte. 40 längder blev det i simhallen (Faktiskt 42 men jag säger 40.. För att inte skryta alltså..) alltså 1 km. Det tog i runda slängar 40 minuter, idag med.

Nu är snyben här och tittar på huset. Det visade sig vara en man som har varit stödlärare åt en kille i min gamla klass. Sjukt? Han är alltid så glad och trevlig och tyckte huset var jättefint. Nu är de i garaget och sen ska de antagligen titta på båten. Undra hur det blir med den saken. Båten är det ju, uppenbarligen, ingen som vill ha.

När jag låg och solade förut var det nyheterna på radion. Där intervjuade en man en kvinna som pratade om finanskrisen. Kvinnan sa att det verkar som allting lungat ner sig nu och att man ska ta och slappna av lite. Det verkade liksom inte bli så alvarligt som många befarade. Sen intervjuade mannen fler personer på stan där han frågade hur de tog finanskrisen, nästan alla svarade att de knappt märkt av den och de, precis som kvinnan, antog att den snart skulle vara över. Det kanske blir en häst i julklapp i alla fall för mig? : )



Han kanske nappar på erbjudandet? Vi får vänta och se.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback