Nile City-maraton

Det är sex timmar sedan jag satt i Hannas soffa och panikbloggade! Sen kunde hon inte längre koppla upp sig på internet så det blev inget mer med det. I stället blev det räkor, aioli, baugette, chips och glass. För mig blev det bara chips och dricka. Jag hade ju redan ätit! Till efterrätt serverades det mycket med skratt, under-bältet-skämt (som jag uppskattar såå!) och lite fläskiga detaljer.

Nu har jag svarat på en himla massa au-pair mail. På bara två dagar ser det ut såhär i min inkorg:



Spännande! Vi får se vart det här leder. Jag svarade inte okej på alla, utan snarare att jag inte var intresserad på de flesta. Så... Men om jag ska vara au-pair vill jag verkligen inte råka ut för samma sak som min Beate.

Lite citat från kvällen (som vi alla har väntat på!):

Sofie frågar oss i bilen:
- Är S & S fortfarande ihop..? Eller... Bederiver de bara verksamhet?

Beate citerar Dani från Idol med tillgjord röst:
- När jag klippte mig såg jag ut som en sån där... Jag vet bara var det heter på engelska, ett sånt där pineapple.

Hanna ställer en oförstående fråga som (bara) Sofie snabbt svarar på:
- Morgan kan man ju förfan inte heta som vuxen!
- Nej, man heter det bara fram tills man är 8.

Jag knäpper mina händer och säger med entusiasm:
- Jag har gått ner 4,5 kg!
- Det är väl inte så mycket, svarar Sofie
- Det fattas liksom en hel bebis!

En vän till Beate frågade när hon skulle komma hem till honom:
- Köpte du något sexigt i Dubai? Asså, typ en burka?

Lite lustigt nog framställs det genom de här citaten som att Sofie var den bright:a idag, vilket kanske är att ta i?

Nu ska jag stänga igen fabriken och satsa på en bättre bloggdag i morgon.
Jag har däremot något jag behöver hjälp med.

Är det någon som känner sig vid en box med Nile City avsnitt och kan låna ut dem till mig i morgon? Det känns som jag lovat min "styvpappa" lite förmycket när jag sa att vi skulle ha maraton... Utan några som hellst antydan på avsnitt...
18:00 börjar i alla fall maratonet så jag skulle uppskatta om jag fick hjälp innan det.

Sov gott!
P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback