Omtumlande.

Vilken natt. Vilken himla konstig natt! Varför då!?

Först och främst satt jag och småterroriserade Hanna (med nattsällskap) ända in på småtimmarna, vilket tillslut inte var så uppskattad, meeenn, en annan ger ju igen för gamal ost. Sen skulle jag skriva ett kärvändligt meddelade till Martina (som inte resulterade i vad det var tänkt som) som löd "hemskt ledsen om jag väcker dig!" och klockan var runt 1 på natten. När det meddelandet gått iväg skickade jag ett till som löd "inte!" och tillbaka fick jag "tack så jävla mycket, din pissråtta". I förebyggande syfte så satte jag telefonen på ljudlöst och tog bort vibrationsfunktionen. Nu kunde inte Martina ge igen.
Sen har jag vaknat ungefär varannan timme hela natten och vänt och vridit på mig. Jag har kännt mig orolig liksom och inte vetat vad det var. I morse vid kl. 8 så tittade jag på telefonen för att se vad klockan var och såg att någon hade ringt. Det var ett väldigt konstigt nummer så jag antog att det var våra blivande arbetsgivare *blink till B* och somnade om igen. I morse när Sofie ringde så berättade jag för henne och då kom vi fram till att meddelandet som Helen skickade för några dagar sedan stämmer. Det stog ungefär såhär:
"Om någon ringer där telefonnummret börjar på +25 eller +88 så ska ni INTE svara. Detta telefonsamtal går via satelit och kostar 160 kr i uppkopplingsavgift och 60 kr / min"
Min första tanken var att det var en himla tur att jag inte hade svarat, min andra tanke var "varför ligger samtalet som uppringt också?". Nu börjar jag fundera på i fall jag råkat trycka ring upp och sen lagt ifrån mig telefonen. Jag kanske ska berätta för mamma innan hon får räkningen? Jag tror nästan det.
Sen i alla fall pratade jag med Sofie länge och väl, tills Beate ringde och jag pratade med henne. Sen ringde jag Hanna för att fråga när vi skulle simma, för att sen ringa tillbaka till Beate för att berätta att det inte blev någon simning. Beate skulle ta en buss och vara i Motala halv 1 så nu ska jag sminka mig (orkar jag det?) sen åka och hämta bryyden.
Idag ska vi söka jobb!

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback