Trying to be a rockstar

Vissa är klantigare än andra och tycker det är väldigt spännande att leka rockstjärna en fredagkväll tillsammans med en god vän. Då kan det, efter även en jack Daniels kan jag misstänka, sluta i ambulans till lasarettet och stackars Hanna får åka och hämta honom. 5 stygn i huvudet och bra dummare än innan ligger han nog hemma och sover nu. Det gör han nog rätt i.

Nu har jag städat mitt rum, jag funderar på i fall jag ska dammsuga också och torka av min bänk men... Som sagt, jag funderar fortfarande. Nu ringde Beate och sa att hon kanske var på ikväll och att hon skulle höra av sig. Det blir nog bra. Sofie taggade till och det verkar som hon ska med nu i alla fall.
Sitter och lyssnar på musik i mina små högtalare till datorn och Ipoden. Eftersom mitt rum är uselt utrustat med eluttag så ligger Ipoden i andra änden av rummet och den innehåller dessutom riktigt kass musik eftersom den råkade uppdatera pappas lista, inte min. Så när Tomas Ledin dånar i rummet måste jag springa upp och byta låt. Det ser jag som inget annat än väldigt bra motion.

Förresten, för en stund sedan studsade Henke upp för trappen med tandbortsen i munnen och tittade in på rummet och frågade:
- Sa du äa ä ia?
Då svarade jag att om jag fårså äter jag väldigt gärna här. Då svarade han:
- Baa, fö dä ä gjillvädeä.
Grillväder? I regnet? Ja, allt är ju relativt.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback