Inredningsspecial

För ett tag sedan fick min mamma ett riktigt ryck och skulle renovera mitt rum. Innan hade jag ett grönt lenoliumgolv och rosa tapeter. Det var väl lite charmigt men också väldigt fult. Jag hade som försvar att jag la kläderna på golvet eftersom det såg bättre ut då, för då slapp man liksom se det fula golvet. Det höll inte riktigt utan jag var tvungen att städa, precis som alla andra i det här huset. Då insåg också mamma, antagligen, hur fult golvet var och investerade då i ett nytt, lite nya möbler, ny tapet och lite målarfärg. Det är egentligen itne helt klart, det fattas lite lister osv men det ser redan betydligt mycket bättre ut än innan.



Här är min garderob som alltid har funnits där. Den har dock inte fyllt sin fulla funktion riktigt eftersom jag inte hade galgar, krokar, korgar eller något annat. Här är allt välorganiserat nu förtiden. I korgen är alla mina rentvättade ridkläder, väskorna händer prydligt på krokarna och lite av kläderna (de som inte är i tvätten) hänger på varsin galge. Några av de skärp jag använder oftare än andra hänger också där på sina krokar. Oftast står faktiskt dörrarna öppna precis som här, för jag tycker det är fint med ordning och reda och lättare att hålla det om man ser den.



En liten fotölj fick följa med hem också. Jag använder den aldrig men fungerar utmärkt som avlastning för lite kuddar, en filt, eller en väska när man ska packa lite.


 
Min säng är nog den obekvämaste just nu. Den är alldeles för mjuk trots sina 120 cm så ska den nog bytas ut så småningom. En liten lampa som ger ganska mysig belysning och en helt underbar fondvägg. Vi ska installera en liten taklampa som vi ska rikta mot fondväggen för at ge den lite extra plats.



En bänk med utdragningsbar låda undertill. Här är en organiserad oordning. Jag har ett system för allting. Den rosa tuggummiautomaten fick jag av två vänner på min födelsedag, Malin och Lisa. Studentmössan hänger som en påminnelse om den bästa dagen i mitt liv och kanske kan ge mig lite hopp när jag tittar mig i spegeln på morgonen och tänker "vad händer idag?"
Lite förvaringslådor undertill med gamla väskor från min farmor, skärp och annat jag inte använder dagligen. Min gamla blomma som stod där är på rehab hos min mamma så nu har jag fått låna en annan, så länge.


Det jag tycker bäst om i mitt rum är min underbara fondvägg, men även min spegel. Spegeln är Henriks gamla och inte en ny, hypermodern från IKEA. Den är lite sliten i katerna med ett fint mönster. I spegelns ram sitter två saker som glädjer mig varje dag. En gul Jason Mraz-biljett och ett vykort från Kreta. På spegeln hänger, som sagt, studentmössan.

Det jag tycker sämst om, som jag inte valt själv, som bara hängde där en dag när jag kom upp är:



Lite porriga, lite... konstiga... inte riktigt "jag"...



Någon som tycker bättre om gardinerna är Benny. Han leker med dem och "gömmer sig" bakom dem.

Men efter allt, ett ganska mysigt rum (om jag hade haft några andra gardiner) och ganska flickigt... De rosa detaljerna är det inte heller jag som har valt... : )


P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback