Vad finns kvar att grubbla över?

Oj. Detta är mig en omtumlande dag. Vad har jag lärt mig idag?
- Vi kommer aldrig hitta det kvinnliga idealet
- Vi kommer aldrig hitta jobbet
- Vi kommer aldrig hitta den perfekta dieten
- Vi kommer aldrig hitta boendet
- Vi kommer aldrig hitta solbrännan
och
- Vi kommer aldrig hitta kärleken

Det är lika bra att sluta kämpa snart? Förresten. Min pappa har råkat skaffa sig en hudsjukdom, "malingt melanom?" utbrister jag och asgarvar. Nej, rosasea hette sjukdomen vilket innebär att han inte får äta ost (har jag nämt att pappa är en gamal mejeri-son?), choklad (hans största last är mörk choklad) och inte dricka alkohol (han har fyllt 50... behöver jag säga mer?) och inte överkonsumera solen (han tänkte ta en restresa om några veckor). Full pott- lika bra och dö, sa jag. Vad har han liksom kvar att leva för nu?

Ja, nu sitter vi och ska skriva CV, söka jobb och hålla vår lilla tråd på backpacking bevakad.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback