What about taking this cup and fillin' it up?

Nu har jag duschat och gjort lite stretching och KAT-metoden själv. Det är helt sjukt att den metoden är så framgångsrik. Först nådde jag inte mina tår med händerna, efter 2*2 kat så kunde jag lägga pannan i golvet! Helt amazing, som han som var här igår skulle sagt.

Jag är helt slut i kroppen men huvudet går på högvarv. Efter en sån här dag kan ingen slappna av riktigt. Först morgonjour och mockning. Frukost, utan UIle för hon var på Ullared :) men däremot någon Lotta som var en gammal hästägare till Ellen (som i våras såldes till Tomas Velin i Danmark!) och tårta bara för att Sofia hade varit så duktig i helgen. Det är inte alla som får tårta till frukost, minsann! Sen fortlöpte dagen med sadling och skötningar. Inget rida idag heller, vågar inte ta steget än med foten, trots att det känns bra. Det är bäst att vara på säkra sidan. Det som är läskigast är när man ska ut i ler-hagarna och slinter lite, då har man ju ingen kontroll över foten så hur ledbandet reagerar...

Jag vaknade av att Doggie väckte mig i morse. (Jag tar tillbaka allt jag kan ha sagt om en söt, vacker, underbar (eller you name it) liten hundvalp. En riktig piraja-jävel är han på morgonen och mösar runt under täcket. En hel kvart tidigare vaknade jag i morse pga av Doggie!) Två gånger kissade han på golvet och en gång på min filt. Han hade under frukosten parkerat en jättebajshög på finrumsgolvet och en stor kissfläck i hallen. Jag tror inte den hunden har fattat att man faktiskt kan kissa utomhus! Fick mocka stallplanen efter honom idag också. Full med små småbajsar. Issh.

Nu ska jag göra vad jag ska vid datorn, nu kommer Marie!, sen ska jag ner och äta något, om inte Marie tänker erbjuda varma mackor eller nått sånt.... men hon gick förbi. Attans. Sen ska jag fixa naglarna och lite annat smått och gott. Funderar på att titta klart på Betty-filmen idag men jag ångrar mig om jag sätter på den, det vet jag. Idol för hela slanten klockan 8. Eller?

I morgon förresten åker vi inte från stallet förrän kl. 1, det är skönt. Så hela morgonjouren och lunch hinner vi med hemma! På lördag och söndag blir det dock lite tidigare. Uhga...

P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback