What you found was a peace for the moment

Idag känner jag mig mycket piggare och gladare. Jag tror det var något depp-virus jag fick, de brukar ju hålla i sissodär två-tre dagar. Beate har faktiskt hjälpt mig på traven idag, med att komma över det alltså. Hon verkar ha lite värre bekymmer än mig. Eller liknande de jag hade men nu är mitt bortrest och det är skönt.

Nu sitter Beate och jag och tittar på tågbiljetter till Arlanda till den 16:e . Vi fick av en släng av att "vi måste ta tag i vårt liv" och då hittade jag en platsannons på Arlanda som jag tycker verkar kul. Det vore också kul att dra iväg och titta men det är så förbaskat dyrt med tågbiljetter. Tror ni man tjänar på att åka bil? Jag skiter i hur mycket bilen går, men undrade om det blir dyrt med bensin fram och tillbaka? Säg 1200 för två personer på tåget, det blir väl ändå max 350 spänn pp om man åker bil? Det ska vi fundera på, men som ni vet, med Beate kan man inte riktigt bestämma någonting. Man får räkna med att det ändrar sig några gånger. : )

Sen hittade jag billigare Gavin-biljetter så nu kanske jag funderar på att åka dit med Malin i alla fall. Jag insåg ju för ett tag att min lilla lön var ganska... liten och att den inte kommer räcka till så mycket. Och är jag arbetslös väldigt länge blir det väldigt knapert!

Nu ska jag titta på Stor i Japan som jag... ööh... Köpte häromdagen!


Citat ur Beates och min konversation:

L i n n e a säger:

En konsekvens av det hela är att får vi jobb - måste man också bo! Som Tove sa så blev det ju gratis om vi slog upp ett tält i någon av vänthallarna, dock inte så uppskattat . . .

Beate. säger:
Tove ?

L i n n e a säger:

Haha

L i n n e a säger:

Aa?

L i n n e a säger:

Jag pratade med henne.

Beate. säger:
Har djungeltrumman redan trummats?

L i n n e a säger:

Haha

Beate. säger:
Såklart!

L i n n e a säger:

Haha

Beate . säger:
Säg inte att skrivit det i din blogg med?

Beate. säger:
Du e ju för fan galen!

L i n n e a säger:

Haha, jag håller på.


P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback