Always on my mind.

För ett bra tag sen, nu snackar vi år om inte decennier, så såg jag en film. Jag kommer inte ihåg vad filmen handlade om, var den utspelade sig eller vem som var skådis i den. Det enda jag kommer ihåg är det som utspelar sig precis framför ögonen på mig. (Det är nu jag egentligen skulle haft min mobilkamera och lagt in en sjysst bild) Pappa Per-Åke i familjen Spaak har något lurt på gång. Jag kan inte sätta fingret exakt på vad det är. Nu, några kvällar i rad så har han gått ut till sin snickarbord. Ibland är det släckt, ibland är det tänt. Jag ser dörren precis från mitt fönster. Mamma Marie säger "Han bygger säkert någonting till lastbilen, så där som han brukar göra". Nu några morgnar i rad har han också varit uppe före mig. Snabbt som bara den har han studsat upp från, hör och häpna, kökssoffan när han hört att jag kommit ner för trappen. "Men hur vet hon det?" tänker ni då. Joo, för när jag sätter mig och ska äta frukost så är den alltid varm. Sådär varm som den bara blir om han suttit en stund - eller legat!
1. Per-Åke "snickrar"
2. Per-Åkte "sover" på kökssoffan
3. Per-Åke "arbetar" i Norge.
Det här säger väl sig självt? Behöver jag liksom dra fler paralleller? Det är ju så uppenbart att jag faktiskt dumförklarar er om jag skriver varför, liksom. Men esch, den som inte vill bli dumförklarad behöver inte läsa mer.
DE ORDNAR EN ÖVERASKNINGSFEST ÅT MIG! :)

Det har för övrigt varit en tung dag i stallet, jag gissar på att ni blir förvånade? Joo, men så är det. Gick upp halv 7 och kunde knappt tro att det var sant. Jag drömde om att jag skulle ha sovmorgon. Nu är det nästan mörkt när jag går upp. Det är läskigt.
Upp i alla fall och drog i mig lite, asäcklig förgammal, yoghurt som smakade hallon och persika. Sen stapplade jag mig ut till stallet och fodrade lill-stallet och sen stora stallet. Började göra höpåsar och när jag påbörjar andra påsen så skumpar den lilla vita in. Ut kliver Sofia och Christoffer, som vanligt, 10 minuter sena.
Sen var det täcken på, utsläpp (som var skitjobbigt) och sen mockning. Jag hade som mål att vara klar före Sofia och Christoffer idag men fan, nej. Inte idag heller. Jag hade bara 4 boxar, precis som de, men jag hinner aldrig innan. Jag sprang till och med med skottkärran. Jag hade bara höpåsarna kvar när Sofia stack in huvudet och skrek "frukost".
Frukosten var god och Adam Alsing vann med 7-5 idag. Idag var det dock inte Milan som ringde in, det hade ju varit roligt annars. För  4:e gången denna vecka eller nått sånt. Sen var det min Julgalantävling. Inte ett rätt idag. (Börjar bli riktigt cas på det där med att gissa intron)
Efter det så tog jag tag i mina höpåsar och Sofia och Christoffer red Lime och Etou. Då sadlade jag och gjorde klart Zina och Never. Sen orkade inte Christoffer rida så jag fick trimma Never i stället. Det var jätteskoj! Verkligen, men nu har jag dock väldigt ont i rumpan eftersom jag inte får lägga någonannan sadel på henne. För att citera Christoffer "det här kommer nog bli bra ska du se... om ett (då tänker man att han ska säga ett litet tag eller om du rider lite till) ett tag". Okej, that's the way how caaas I am. Jaja, jag hade kul i alla fall. Never också eftersom hon fick hoppa och studsa lite också i galoppombytena. :)
Sen löpte dagen på. Christoffer åkte på sina träningar kl. 1 och då var det bara jag, Ulle och Sofia kvar. Det suger för att för Sofia måste man slava. Christoffer tänker på att man är "tjej" liksom, inte orkar så mycket men Sofia prackar på mig allt det jobbiga eftersom inte hon orkar. Skittungt.
På eftermiddagen kom i alla fall Emelie Hacke Von Essen förbi och fikade, as usually on thursdays. Det hade jag glömt, precis som Sofias mamma som slängde in en röda vinbärspaj i ugnen som var såå god. Efter att vi smaskat i oss den så var det bara jobba igen. Sköta två hästar sen gick jag in. Då mådde jag både illa och var helt slut.

Nu fick Bulan dampet där nere. Jag vet inte vad det kan vara, eller, det verkar som Marie kom hem. Då vankas det snart mat.

Idol i kväll. Jippi. Sen ska jag sova innan 10 för jag var helt död i morse. Jag får ju komma hem i morgon och hoppas på att komma iväg lite skapligt.
Ringde och bokade tid på Sven Gustafssons salonger idag också. Alltid lika trevliga, eller vad säger du, Frida? :) Men sen kom det ju fram att vi ev. skulle ut i morgon i stället eftersom det är exposed då och då hinner jag ju inte bli iordningfixad innan utgången och det måste jag säga att det suger. Det var ju därför jag åkte hem, typ.
På lördagen så är den salongen kl. 10 alltså, sen ska jag nog bort till Sporthallen för en massage (ska försöka ringa och boka igen i morgon eftersom mami inte fått tag i dem) och sen ska jag sola efter det. Kanske till och med kan tänka mig att ta några längder i bassängen. Mhm. Jag är ju såååååå vältränad nu, liksom..? Nej, men jag ska göra mitt egna lilla spa där på lördagen. Bli helt återställd i både kropp och själ. Mysigt.

Later!

P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback