Bulan, min bästaste bundis.

Nu somnar jag vilken sekund som hellst. Helt seriöst. Somnade i bilen, kom hem och började kvällsfodra, kom in och gick och la mig och somnade. Nu har jag borstat tänderna och ligger i sängen med CP-datorn i knät. Sjysst att man har en sådan bra mottagning på det här stället.

Nu kom jag på en helt splendid idé! I morgon ska alla hästar som ska med till Ljugby, dvs sex stycken, 4 i lastbil och två i trailer, tvättas! Jag kommer få lära mig hur just de vill ha det och hur de vill att jag ska knoppa osv framöver. Vi åker från Stall Nydala klockan sex fredag morgon och kommer vara tvugna att fodra och putsa av alla vita ben innan det. Gå upp senast 5, gärna halv 5. Kul.
Men just därför kom jag på en bra idé, om inte redan Marie snott den. Eftersom jag har så lite att göra på kvällarna (hittills har jag haft fullt upp med att vila) så kan jag baka en kaka och ta med på fredag. Sjysst! I och för sig vet Tove, Hanna, Berkan och Maria hur det blev sist men jag hoppas att denna inte innehåller vit choklad och vispgrädde - dock. Men det blir nog bra ska ni se.

Fölet vi var och tittade på var ursnyggt och ska tydligen behållas som hingst ett tag framöver för att se hur den växer. Skitfin färg! En blandning mellan skimmel och brun, inte stickelhårig utan mer colaaktig - nej, inte fux och inte isabell. Något mitt i mellan, av något slag...

Bulan blev som vanligt jätteglad att se mig när jag kom hem. Jag håller på att lära honom en massa hyss. Typ att han måste skälla när han ser mig, när han vill gå ut eller gå in och att han alltid ska sitta brevid mig när jag står still. Hittills har det funkat bra. :) Han är min bästade bundis, förrutom Rajraj och Sessan.

Fick reda på idag att Contenza ,som hon egentligen heter, var en intressant häst för Jan Tops (stavas?) och att han hade lagt ett sexsiffrigt bud på henne som ägaren inte mottog. Såg dessutom henne hoppa idag och hon är för att inte överdriva - helt fantastisk! Sofia höll på att åka av i sprången för att hon jobbade med för mycket rygg. I slutet blev det perfekt. Om hon går vidare på Breeders kommer Sofia inte starta henne i finalen. Detta för att det helt enkelt inte behövs. Hon säljer sig själv. :) Efter den veckan ska hon hoppa några 110 innan vintern för att hon ska tycka att det är lite lätt. Låter klokt.


Nu ska jag försöka sova på hungrig mage. Jag har inte hunnit med och äta nu i kväll. Tog lite te och en halv knäckis, men det räckte tydligen inte.

Hörs i morgon!

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback