Deep in the sea.



Jag har lurat i familjen att jag är hyperallergisk mot fisk! Detta för att aldrig behöva riskera att bli serverad gravad lax eller ungstekt torsk eller fiskpinnar! Fisk och skaldjur är verkligen någonting jag inte tycker om. Pappan i familjen blev jätteglad! Jublade och skrek "YES!". Tydligen  var det uppskattat utav honom..? Igår frågade mamma Marie hur allergisk jag var. Då kom jag och tänka på i lågstadiet när jag skulle lura mina lärare att jag var allergisk mot fisk, fast jag tyckte fiskpinnar var ganska gott. Fisk stod på schemat och jag berättade för Margareta hur min hals svullnar upp och jag får andnöd, men när jag inser att det är panerad fisk (eller ja, fiskpinnar) blir jag rätt sugen så jag smyger fram och roffar åt mig två stycken. Jag var jättesmidigt och undvek Margareta. När jag är på väg att hämta mjölk precis efter att jag placerat min tallrik så kommer hon fram till mig och frågar hur allergisk jag egentligen är? Då säger jag "Jag ääär jätteallergisk, men jag tål fiskpinnar!".

Kom precis in från ytterliggare en hård, hård dag i stallet, väldigt rolig dock. Christoffers mamma har varit med hela dagen, förrutom mockningen då hon "försov sig"... Hon är ganska skoj. Jag, Sofia och hon red ut på Never, Lime och Rajraj. Never hade fart i benen, precis som hon och de bar av i full fart. När hon säger "Rajraj brukar ju också vara pigg, vad är det med honom idag?" så skrattar jag lite och tittar på Sofia. Rajraj vaar pigg, men jag hade ju ingen lust att låta honom leka räser med Never. Jobbigt men kul.

Sen har jag skött, som de säger vilket innebär att man tvättar hovar, oljar in dem, ryktar och borstar, ca 7 hästar. Sadlat och tränas 5 hästar. Jag är rätt öm i axlarna nu...

Snart kommer Sofia och hennes mor hem igen då ska vi åk till en av Christoffers hästsägare, mamma till Kanel, och titta på hennes nya föl. Mysigt! Sen blir det väl idol när vi är hemma, om vi är hemma tills dess. Sen kvällsjour och sen sussa kudden. Det behövs verkligen nu. Jag är helt slut i kropp och huvud... :(

Hörs i alla fall igen i kväll.

P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback