Dubai Vs. Mullsjö

Pratar med Gulletussan på MSN nu och hon verkar ha det så himla bra. Det är verkligen inte så att jag blir avundsjuk på henne. Absolut inte. Som hon skrev:

BeateJohansen . säger:Idag har jag jagat honom runt på sheik mohammad bin rashid mahtoums yachtclub! Eller nått...

Så jag tänkte väga lite fördelar och nackdelar Dubai och min plast-hemort Mullsjö:
- Dubai har många invånare, Mullsjö har inte riktigt lika många vilket gör att man känner en riktig genuin by-känsla. Dubai å andra sidan kan man lära känna ungefär... Hur många som hellst? Obegränsat med vänner låter väl inte fel?
- Dubai har höga hus. Mullsjö har... Inte riktigt lika höga hus. Förrutom Folktandvården som faktiskt är ett 4-våningshus! Men jag menar, höga hus kan ju vara farligt! Verkligen! I Mullsjö måste ju självmordstatistiken vara rätt låg, jämfört med Dubai.
- Mullsjö har en rondell. Dubai har säkert många rondeller. För många, så många så att man lätt tappar bort sig och måste åka hela motorvägen till nästa stad innan man har möjligheten att vända. I Mullsjö kommer man antingen till ICA, dagiset eller folktandvården, eller tillbaka därifrån man kom. Skitbra! Det är också lätt att dirigera vägen: "Sväng höger i rondellen"
- I Mullsjö finns ingen SMOG, vilket jag gissar på att det finns mycket av i Dubai..?
- I Dubai finns det en konstgjord sjö, vilket de inte kan mäta sig med Mullsjös RIKTIGA Mull-sjö. Orten ligger liksom vid en sjö. Hörs tillochmed på namnet.
- I vårt It-samhälle i Mullsjö finns ju Facebook (som finns överallt i övriga Sverige med) men tydligen inte i Dubai. "Det gynnar inte araberna.."?

Ja, summa sumarum.
Jag röstar på Mullsjö.

P



Kommentarer
Postat av: beea

haha älskade älskade vän :) du e ju bara för gullig . nej nej nej inte mullsjö . jag ska börja leta jobb åt dej för fulla muggar!var hos mammans ryska vännina idag som jag pratde om igår . man kan säga såhär : det var den ryska versionen av ett desperatehousewivesmöte i ett OC-hus av arabstyle. Och i playroomet var det den mångkulturella versionen av nannyakuten ( eller iaf svensk/sri landkansk version)! Faan vilken bra formulering , den åker upp i resdagboken tror jag! aja så jag e rätt sliten nu . gick o satte mej på en bänk i deras park förut och kollade på arabhimlen! niiiiice . hoppas allt e bra älsko!

2008-09-29 @ 19:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback