Ett hattande

Nu har jag precis klivit innaför dörren. Jag följde med Henke till Mjölby, där han skulle lämna över ett papper till någon på ett företag, sen skjutsade han ut mig till Stavlösa för att jag glömde min necessär där igår. : ) Så nu har jag den igen, det är en väldig lättnadskänsla. Nu vet jag inte vad jag vill göra riktigt. Jag funderade ju på att dra igång ett bak, men jag har inte kommit så långt ännu.
Pratade med min vän Hanna och eftersom allt verkar strula med lägenheten så vill hon inte handla saker förrän allting är klart så nu är torsdag bokat i stället. Hon skulle skriva kontraktet då så vi bränner iväg till IKEA precis efteråt. Tanken var att jag skulle fika med Malin och Nattis i stället men eftersom Natt hade så mycket att fixa innan sin Thailand/Indinen-resa så blev det inte. Blir ju fika med Sofie och Hanna (minns jag rätt...?) i morgon i alla fall. Sen blir det mys med tjejerna även på torsdag när Tove kommer hem. Då ska vi mysa med varsin (den här gången!) Ben and Jerrys och kanske en riktigt bra film?

Under de två veckorna jag han jobba i Mullsjö och stall Nydala så gick jag faktiskt ner i vikt. Jag har försökt i ett halvår med någolunda desperata (mindre lyckade) metoder här hemma. Det krävdes alltså bara två veckor för att bränna så mycket kalorier att det började knapra på de som låg gömda innaför huden också. Nu är jag dock rädd att allt sofliggande och godisätande kommer forma om min shapade kropp igen. Det kan inte vara speciellt bra för kroppen att gå från lågförbrukare, till högförbrukare och sen till lågförbrukare igen. Nästa gång så kanske kroppen tänker "ha-ha, Don't try to fool me again, denna gång får du kämpa på bättre!". Så direkt när gipset är borta ska jag ut och motionera. Förhoppningsvis är jag tillräckligt bra i foten att jag kan åka ner på en gång. Hoppas jag är tillbaka senast onsdag nästa vecka. Stenhårt!

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback