Ljunby Nationella Tävlingar

Idag gick det så bra så vi struntar i att åka i morgon! Skönt! Fast så pigg som jag är idag har jag inte varit på hela veckan. Konstigt eftersom jag gick nupp vid 4. Sessan satte en jättefin noll+noll runda, Lime fick ett pet (sämst idag), Never som inte varit ute på ett halvår hade idag och i morgon på sig att kvala och satte en perfekt nolla idag med lite dragkampt mot Christoffer. Sofia rodde hem en 13:e plats med Roncorde i 120 och Kanel fick ytterliggare en nollrunda i bagaget med Christoffer som pilot. De trodde att hästarna skulle vara spända eftersom det var första inne men alla skötte sig, på banan ska väl tilläggas, exemplariskt.
Annars var det 5 vandaler som vi hade i lastbilen idag. Alla tuggade frenetiskt på deras grimskaft så när vi kom fram fanns det inga kvar. Vi hade inget att binda upp dem med. Lime drog in i ridhusväggen 2 gånger, Sessan drog med mig 3 gånger och stegrade och sparkade bakut mot en mötande häst. Kanel var nog lugnast idag. Never var också helt okej, fast lite på tårna men det förstår man ju eftersom det var första tävlingen.

I morgon ska vi alltså inte åka så då blir det "sovmorgon" till halv sju, som Sofie uttryckte det. Sen hoppas jag på att min mor kommer ner och kan ta med sig Martina. Då ska Martina jag på tur på 2 hästar och trimma en var. Det skulle vara skitkul. Martina når man dock inte så lätt eftersom hennes mamma tydligen glömt att betala hennes telefonräkning. Förvånad?

Vaknade dock idag med världens muskelvärk som övergick till en känsla av en inflamerad muskel eller muskelfäste. Vid mockningen kunde jag bara använda min friska högerarm. Nu har jag smörjt på starka grejer, Arnika hästliniment. Vi får se om det hjälper. Svider gött gör det i alla fall.

Spatserade in på Max i "Hamburger Hill" förrut. Där ligger Mc Donalds, Max och Burger King på en radie av 200 meter. That's why det kallas Hamburger Hill. När vi entrat Max så fick vi syn på dagens andra kändis, dock inte lika B som Emelie Von Essen, utan faktiskt Joe Labero! Jag tyckte de i kassan snackade om någon "Pappirull", men när jag tittade bort stod han där. Känns läskigt för man tror man känner personen eftersom man sett dem på tv, medans Sofia är tvärtom. Hon hade stått i ett stånd för Skara ridksport på Scandinavium Horse Show. På sin rast hade hon gått runt och hälsat på några människor och först efter att någon frågat henne "men känner du verkligen henne? varför morsade du på henne liksom?" så slog det henne att det var Meredith Michaels Beerbaum hon hade hälsat på.
Samma sak när hon och henns syster fångat hissen precis innan den höll på att gå igen och stamplat in och skrattat och haft sig precis så som systrar gör. Då står det en man i hörnet helt försäkräckt och vågar inte ens trycka på knappen. När de kliver ur säger systern till Sofia: Konstig kille det där... Sen på eftermiddagen slår det systern att det var ju Marcus Ehning som stod i hissen. Då hade de skrattat högt. :)

Som sagt. Oförskämt pigg idag men aldrig varit i säng så här tidigt. Ska dock ut och kvällsfodra kl. 21 så jag får ta på mig alla kläder igen.

Idag är det dessutom tvättid för mig. På en vecka har jag samlat ihop 2 kassar med smutsvätt. Helt otroligt.

Nu ska jag börja titta lite på en film jag har med mig, Nurse Betty. Vet inte om den är bra eller dålig riktigt. Inte hört något om den, men vad gör man en ensam fredagskväll mitt ute i skogen?

Saknar alla er där hemma.
Tojje, Berkan, Proppen, Brallan och Hankan.

Verkar som Martina kommer i morgon i alla fall. Det vore jätteskoj! Då ska vi rida. Ridaridarida.

P, kanske hörs igen i kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback