Massage

Det skulle minsann inte sitta fel...

Men i stället för min ömma rygg valde de Kanels. Hon hade ont idag och var jättestel. Eftersom hon ska kravla sig över de 120 cm höga hindrena i helgen kanske jag kan låta detta vara okej - men bara för denna gång!

Annars så är det lungt. Kallt men lungt. Marie, Sofias mamma, gör varma mackor åt mig nere i köket nu. Mumsigt efter en hård arbetsdag.

Red som sagt Zina idag och det var min första privatlektion för Christoffer, 3 ritter på två dagar är mer än vad jag gjort på ett halvår! Sittbenen mår som de förtjänar idag, precis som jag. Jag ska gå och lägga mig extra tidigt, precis efter kvällsjouren, idag så jag orkar med att gå upp i morgon.

På begärna har jag också ombetss att berätta vaaart jag jobbar. Stallet heter Nydala och det ligger ungefär 4 mil norr om Jönköping, mot Mullsjö. Detta är ett tävlingsstall som för tillfället har 11 stycken hästar inackorderade. Allt från egna hästar, så som Zina och Lime, till försäljningshästar, bland annat Cliff och Sessan. Alla är helt underbart fina, förrutom det lilla svarta fåret Trynet, eller Trinity som han egentligen heter. En stor fux på närare 180 men helt jättesöt!
Hemsidan heter http://www.nydalaequestrian.se/

Nu är det mat!!

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback