Mina hemligheter

Everything has an end.

Och korven har två... Nej, men jag tror inte jag blir speciellt långvarig här inte. Inte som det känns nu. Lite ensamt (men faktiskt liiite skönt att vara just ensam) men det är inte heller riktigt som att bo på hotell.

Det verkar dessutom som om att jag har fått med mig bananflugeepedemin hemifrån. Jag har smällt två nu och det surrar fortfarande runt en här i örat på mig. Den, om någon, kommer inte bli långvarig på det här stället!

Så här mycket vet jag nu:
- I morgon ska jag börja jobba klockan 7, fattas det någonting jag vill ha i kylen ska det skrivas upp på en lista (som jag inte hittade förrut när jag tittade)

- Christoffer ska hjälpa de som bygger skirttmaskinen och måla upp var den ska ligga i morgon och kommer därför lämna stallarna åt mig och Sofia. (SJYSST!)

- I morgon hoppas jag att Christoffer bär in den andra sängen och avvecklar den här madrassen med tillhörande träboxar som jag ligger på. Obs också att den är så kort så fötterna hänger utanför... Jag hoppas också att han bär in en garderob (eftersom jag har tendensen att lägga alla mina kläder på golvet) och något att sitta och skriva vid och på.

- Sofia ska tävla i Jönköping i helgen med sina treåringar om jag uppfattade det hela rätt. Om det är en, två, tre eller fyra återstår att se. Om jag ska med - återstår att se. Om vi i så fall åker lastbil - återstår att se. Allt återstår därför att se.

Så mycket vet jag. Om han inte bär in sängen i morgon kommer mamma komma ner med min alldeles egna, i och för sig hemskt obekväma, men trots det min egna, säng i morgon eller på tisdag. Hon hotade också med att ta med sminkbordet (som är 2,3 m långt) men eftersom rummet kanske är 4 gånger 2 meter så känns det... Onödigt?

Jag tittade precis klart på filmen The Wild, en barnfilm som Henke lyckades glömma kvar i datorn och som dessutom tillhör Video 1. Den var helt okej, de minuter jag såg. Jag ömsom åt godis och singoallakex som jag är jätteglad att jag köpte med mig samtidigt som jag sov. Nu är jag dock piggare och vet inte om jag kommer kunna sova riktigt.
Jag ska lägga mig och läsa en av mina sex böcker jag tog med mig ner, den jag införskaffade av Herr Höckert på Maxi. Mina Hemligheter av Sophie Kinsella och vad jag vet så älskar jag just Sophie och alla hennes Shopaholic-böcker.

Nu gick Mamma och Pappa och lade sig, jag vet pinsamt nog inte vad de heter... Så nu ska väl jag snart sussa med.

Jag lever i alla fall! (Det känns lite, men bara lite bättre nu)

Ha det bra så hörs vi i morgon igen och tänk lite på mig när jag måste gå upp senast halv 7 och ni ligger kvar i sängen!

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback