Mullsjö Centrum

If if weren't ifs...

Jag tog mig en funderare idag på att ev. åka in och sola för en... 23 minuters avkoppling? Tror ni seriöst att Mullsjö har några sådanna faciliteter att erbjuda? Det tror inte jag. Och jag har verkligen ingen lust att åka 30 minuter in til Jönköping för 23 minuters elektrisk sol! Jag måste hitta ett annat sätt att kunna slappna av på. Höskullen..?

Vi gick ut vid 9 för att kvällsfodra. Som vanligt, precis som det blvit mitt ansvarsområde, så tog jag lilla stallet där det bara står 4 hästar, men plats för 8. När jag öppnar dörren står Clifford mitt i gången och äter ur hinkarna. Igår när vi kom ut till stallet stod Lime och åt ur hinkarna. Jag måste medfört någon slags utbrytningsförmåga när jag kom hit. Clifford kom liksom så här dags igår, hur skulle han kunna ha hunnit lära sig hur man bryter sig ut? Han var i alla fall jättenöjd när han hade ätit upp hela sin kvällsmat före alla andra för att sedan påbörja sin frukost. han hade bitmärken i täcket vilket måste tyda på att Adonis inte alls var lika tillfredsställd i denna tjuvstart.

Klockan är liksom snart kvart i 10 och jag är helt slutkörd. Huvudet är helt tomt och kroppen säger "hjälp, ge mig något starkt - fort!". Men jag hoppas på att jag blir en biff med starka armar. Christoffer berättade att när han jobbade, precis som jag, på ett tävlingsstall i min ålder gick han ner 15 kg, jag ska fan inte vara sämre!

Pappa ringde förut. Jag orkade inte ringa upp... : ) Känns lite kul att ha flyttat hemifrån, men saknar mitt nyrenoverade rum med mina porrgardiner lite faktiskt.

I morgon blir det en trimning, vilket innebär markarbete/dressyr/lydnad i ridhuset och jag sätter en femma på... Trynet eller Rajraj. Trynet ser så jävla tung och stor ut bara. ATT jag kommer ha träningsvärk i rumpan i morgon i så fall!
Antagligen minst 2 framridningar, vilket inte heller är att leka med. Sjukt jobbigt i lätt sits hela tiden!

Nu ska jag låta mina ögonlock falla ihop, först ska jag ägna några minuter åt "Mina hemligheter".

Hörs igen i morgon!

Förresten, Martina och Sofia kunde inte komma ner i helgen. Synd, då blir det inte Ljungby för deras del.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback