Pinsamt

Okej, jag träffade alltså ingen med mitt förra inlägg. Men.. vad gör det? Ni har väl bättre saker för er. Det finns tydligen de som bryr sig på MSN i alla fall. Det är ju bra. Och, jag vill bara säga det så det inte blir några missförstånd, med hänvisning till det tidigare inlägget att ingen ringer mig efter klockan 10. Okej? Då sover jag sedan länge.

Var ute och kvällsfodrade nyss. FAN, vad jag inte tycker om Maggan. Hon är ju helt ohanterbar! Nu rymde hon till råga på allt. Bara sprintade iväg framför ögonen på mig. Hon skiter dessutom fullständigt i mat så locka henne med en havrehink är ju att glömma. Jag fick tag i henne i alla fall. Trynet hade lekt mitt i prick med sin vattenhink och lyckats ha ner hela fästet från väggen. Duktigt. 10 poäng till honom. Han ligger nu etta. Tätt efter ligger Maggan som lyckades fastna med frambenet i hönätet. Eftersom hon inte vet hur vuxna, hungriga hästar gör när de äter hö så kör hon in hela foten i stället.
10. Trinity
5. Maggan

Japp, det var dagens score.

Förresten, Beate har lite handikapp. Hon är i england och kanske inte har möjlighet att ringa så hon är förlåten. Men jag väntar fortfarande spänt. :)

Idag har jag annars ridit på tur med Never, och den mest obekväma Butet-sadeln som finns. Jag har stora ridsår (nästan) och sittbenen är jätteömma (också nästan...). Men att sedan rida Roncen i Prestige Meredith-sadeln var helt underbart. Inga sittben kändes överhuvudtaget och den slöt om helt underbart om benen. Mmm, den är att rekommendera för er som ska köpa nya sadlar.
Sofie lovade att komma ner hit någon gång och hälsa på. Då hoppas jag att hon stannar över, sover på mitt dragiga golv i mitt lilla tält jag har inomhus, och sedan hjälper mig heeeeeeeela dagen. Då hoppas jag på att jag är i bättre trim så vi kan rida fler hästar. Just nu orkar jag inte så mycket. En tur på Nevvan idag var liksom mer ön tillräckligt. Jävla ponnysparkar och lyssnar liksom inte. Hon är mer som en kamel än en häst. Med världens obekvämaste sadel. Sa jag det förresten?

Lyssnade lite på radio idag också. "Här är Jason Mraz nya singel!" Låten är skitbra, men jag har haft den på min Ipod i ett  halvår nu. Kommer inte ihåg vad den heter, men också att rekommendera för er inbitna Jason Mraz-fans som inte tycker att han spelar bögmusik. Christoffer och Sofia verkar ha en ganska egendomlig musiksmak. Det skiftar från Christer Sjögren, hårdrockshits på P3 och Avril Lavigne, liksom. Sofia sa också "Men det är så bra med mix megapol för de tröttar ju ut låtarna. Men det blir liksom lagom för mig, då hinner jag vänja mig och lära mig dem i min takt!" då ska också tilläggas att hennes takt utanför stallet är ganska... melankolisk. Det går liksom inte fort.

Nu har jag i alla fall planer för helgen, sen får vi se med Party-busarna Hanna och Beate. Jag kanske kan satsa på Maria och Sofia om inte H&B hänkar. Maria är alltid... på? Det blir nog ingen bordsbokning verkar det som. Orkar inte ordna med allting riktigt nu känner jag. Jag kanske är på annar humör i morgon, iofs. Så vi får väl se. Hugos är ju öppet i alla fall, får väl gå dit själv om inte annat. :) Man hittar ju alltid någon där *host*SOFIA LARSSON*host*.

Nu ska jag krypa i säng, där jag redan är..., och läsa mig braiga bok som jag inte läst i på ett tag. Så fort jag stängt av datorn har jag liksom slocknat. Innan datorn ens har loggat ut har jag somnat. Typ så. Så trött har jag varit. I morse tänkte jag verkligen "det här tar döden på mig. vad som hellst men inte ett äckligt jävla urinluktande stall till!!" meeeen jag pallrade mig upp och var i stallet 07:02, 15 minuter tidigare än Sofia och Christoffer.

Nu är det sov-time, som sagt.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback