Till min bästa vän, Beate

Bara för att du i morgon, tidigt när jag ligger och sover, kommer ta din packning och åka till fjärrna länder så skriver jag det här till dig.

Beate-hjärtat

När mina ögon mötte dina ögon första gången var vi i skolan på vår allra första gymnasieskoldag. Du hade ditt bruna yviga hår längst axlarna och ett vitt linne. Dina gröna adidas-skor satt på din fötter och Jonathan satt brevid dig, båda lika rädda för resten av klassen. Precis som jag.
Min första tanke när jag såg dig var: "Kunde hon inte satt på sig något lite prydligare?". När jag ser dig idag tänker jag "Det är inte samma tjej", men visst är det. Precis samma gamla Beate satt på den gröna stolen i C korridoren precis som jag, precis samma gamla Beate sitter i morgon på ett flyg till Dubai. Precis samma gamla Beate har gett mig mitt livs sommar. Tillsammans med många andra som har hjälp oss lägga det här pusslet har det blivit det vackraste, mest händelserika och krångliga pusslet som lagts. Tillsammans med Beate har jag minnen som ingen annan har. Tillsammans med Beate har jag gjort saker som ingen annan har gjort. Hon har stärkt mitt självförtroende och hjälpt mig med livsviktiga frågor denna sommar.
Tillsammans med Tove och Beate har vi Motala osäkert om kvällarna. Spciellt om man bestämt sig för att fylla 20 år. : )



Beate

Jag trodde aldrig du var seriös när du sa att du skulle flytta till Dubai. Inte heller till USA. Men se här, det var någon som slog mig på näsan och sa "Nu drar jag! Nu är jag liksom klar med den här stan!".
När du kommer hem, då är det jag och Tove som reser utomlands med dig, skaffar lägenhet och tar kvällskurser. Du vet liksom vad du har att vänta dig när du kommer hem!

Jag kommer sakna dig, hjärtat och du får lova mig att skicka vykort (eller i alla fall mail!). Jag finns här, på bloggen, och du finns på din msn! Jag ska skaffa mig en Skype också, då kan vi höras precis när som hellst!

Jag saknar dig faktiskt redan nu.

Men jag lovar, jag ska inte gör det så jobbigt för dig...

JAG KAN INTE ANDAS OM DU LÄMNAR MIG!

Typ...

Saknar dig...

P



Kommentarer
Postat av: Din bästa vän Beate!

Namen älskade älskade Linnéa. Jag blir alldeles tårögd här och nu. Sitter på kontoret/datarummet/tv-spelsrummet med pappan som spelar Tvspel . Och gråter nästan! Du är ju helt otroligt underbarst underbar!

2008-09-27 @ 18:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback