What friends are for

Kom precis innanför dörren. Vi har varit i JKPG och fikat. Jag, Sofia, Hacke och hennes två hästskötar, Sissi och någon mer, jättetrevligt. Efter Breeders flyttar Hacke till England till sin syster. Hoppas Ulle tar hackes fika-plats då. Nu är jag dock grymt trött. Helt otroligt. Sen har jag snot i ögonen också. Det är dimmigt...

Jag kom på en sak idag. För att kunna se allting lite mer positivt så ska jag börja tänka om. I stället för att tycka att det är jobbigt att gå upp på morgonen ska jag tänka "jag är frivilligt här på träningsläger, jag kan dra vilken sekund jag vill - och jag får betalt!". Det gjorde allting mycket lättare idag. Skitjobbigt men lätt.

Sen hade jag tydligen glömt skriva att Beate skulle med på lördag. SORRY. Det är ju Beate vi "firar av". Så dig glömde jag ju inte på det sättet. Men bara lite. :)

Pratat med Sofie idag. Mycket roligt. Hon är rolig. Och ganska knäpp. Mest rolig. :) Det är alltid kul att prata med henne, förrutom när det står mat på bordet hemma hos henne. Då är hon en aning disträ. Idag så sjöng Sofie lite för mig. Jag skulle hjälpa henne att lista ut vilken låt det var. Vi kom fram till att det var Las Ketchup. Ni kommer väl ihåg?

Det var en tuff dag med ensam lunchfodring. Den är jobbig. Riktigt elak mot kroppen faktiskt - men jag f¨år betalt för det. Sen så skulle jag ge mig på en frisering på Iris, blev rätt nöjd faktiskt. Sofia kapade svansen 3 dm och pannluggen säkert 2 dm. Hela manen åkte också av. Jag trodde jag hade glömt det där med frisering, men nejdå. Det enda felet jag gjorde var att "båga" manen, jag ska klippa den mer rektangulär eftersom knopparna längst ner blir så korta annars... Men man lär sig inte förrän man har fått testa. Klippte även Trynet lite. Trodde han skulle till Mantorpskliniken i morgon men hepp. Det var nästa tisdag det. Efter det blev det en trimmning på Iris. Men eftersom hon gått som avelssto nu i ett år så var hon inte på sitt bästa humör och jag med min super-duper balans klarar inte av henne riktigt så Sofia fick hoppa upp i stället. Då krökte hon på nacken i alla fall. Kärring.

Nuuuu ska jag sova. Jag ska upp som vanligt halv 7 i morgon. Hörs igen i morgon då det kanske blir en bättre uppdatering.

P

Kommentarer
Postat av: Malin

Men va kul, nu har jag något att läsa på kvällarna. Smart att kalla det träningsläger, du kan känna dig som ett proffs eftersom du får betalt;) PUSS

2008-09-16 @ 19:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback