"Det var du som redde ut Melissas bokstavskombination!"

Nu är jag nedslagen, och känner mig riktigt seg i kroppen - vilket inte är så konstigt.
Jag åkte iväg och red Mazarinne och galopperade till och med, hörde ni? Här om dagen ville hon knappt gå fram själv och idag swischade vi förbi Vilma med Ebba helt i obalans men tusan så snabbt. Det var inte alls samma häst jag satt på idag, benen sprätte åt alla möjliga håll och hon stod mer på två än fyra ben. Hel är jag men aj vad ont jag har i rumpan och sittbenen. Hon försökte ju slänga av mig två gånger! I morgon ska jag rida igen sen får stumpen vila en stund.

När jag kom satte jag mig på cykeln (ännu ett aj) och cyklade runt Orlunda. Väl hemma igen tog jag itu med rosen-busks-helvetarna och har nu rivit upp båda händerna. Kom inte och påstå att arbetshandskar skulle hjälpt, för det gjorde de inte. Fina är rosorna i alla fall, efter lite om och men. He.
"Men. . . Du har ju gjort fel!"
"Nae, det har jag inte. Du sa tredje ögat!"
"Jaa, nerifrån - ja! Inte uppifrån!"

Så var det bara att börja om igen.

Nu är det egentligen läggdags men jag ska kolla mailen först samt bara dega och spela lite gitarr. (Förresten har jag blivit grym på att sjunga till nu, bara så ni vet.) Vi hörs nog i morgon igen då ska jag bara hinna med att:
- Jobba 8-14:10
- Följa med Vilma till Varamon
- Rida Mazarinne
- Äta (hög prio!)
- Träffa Sarah och Robin (kanske Fredrik) för att titta på Brookback Mountain

Finns lite att bocka av i morgon också. Snart längtar jag ihjäl mig efter boken som ligger väldigt nära sängen på övervåningen. Better get going.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback