För några dagar sedan

Jag: Hej, det är Linnea
Hon: Hej! Mitt namn är Emma och jag ringer på uppdrag från Telia. Vi ringer er just idag eftersom vi har ett kanonerbjudande just till er!
Jag: Okej..?
Hon: Vem är det jag talar med?
Jag: Mig..?
Hon: Jag söker Bo, är han hemma?
Jag: Nae, inte vad jag vet. . .
Hon: Är du hans dotter?
Jag: Precis!
Hon: Okej, är du över 18? För då kan jag erbjuda dig detta fantastiska erbjudande.
Jag: Aa, jo... Det är jag.
Hon: Jasså?! Jo, för att det är så att idag har vi ett kanonerbjudande gällande mobilt bredband!
Jag: Men vi har redan bredband. . .
Hon: Jo, det är det många som har idag. Nästan alla. Men vi erbjuder ett superbilligt mobilt bredband!
Jag: Men, vi har en stationär dator. Då behöver jag inget mobilt bredband. . .
Hon: Men det kan man använda när man åker tåg, är ute på sjönn eller åker bil.
Jag: Men vi har fortfarande en stationär dator. Jag brukar faktiskt inte bära med mig den...
Hon: Nej, det förstår jag. . . Men. . .
Jag: Och eftersom vi har ett skitsnabbt bredband vi är jättenöjda med så. . . Är vi helt enkelt inte intresserade av ett mobilt bredband.
Hon: Men. . .
Jag: Det funkar verkligen skitbra. Snabbt går det med!
Hon: Men . . .
Jag: Och det ingår i hyran!
Hon: Ja - ha. Okej. Men då var det väl inget då. . . Ha en bra dag. Hej


Alltså själva grejen med telefonförsäljare är att de inte får jobb någon annanstans så de sitter på ett kontor och ringer till mig. Ring till Sarah i stället, hon har fan inte hälften att göra vad jag har.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback