Helgen i repris



Sjukt otippat blogginlägg, va? Men när ska man hinna med att blogga egentligen? Nu hade jag lite tid över så därför festar vi till det lite en söndagsnatt långt efter läggdags.
Den här söndagen har varit en bra söndag. Alldeles lagom planerad och spontan. Vevade igång dagen med en fika tillsammans med vännerna, för att sedan hänga med Martina till stallet, åka hem och byta om för att dra iväg till Mazarinne. Femåringen som jag var och provred idag.
Det var en urläcker häst med framtiden framför sig men inte så mycket  bagaget vilket innebär väldigt mycket jobb. Ska sätta upp mål med ridningen tills på tisdag så att jag vet vad jag ska sträva efter. Det gör att man inte blir besviken och verkligen har möjligheten att se framstegen.
Efter det rusade vi hem och så skulle Sarah, jag och Fredrik åka och på bio. Men vadan sura kassörskor och tre vänner som anländer två minuter för sent och vägrar släppa in oss? Det fick bli en hemmakväll i stället med film och goda vänners sällskap. Felon hette filmen och den var väl sådär - mest beroende på att inte jag fick välja film.

Nu är klockan alldeles för mycket och eftersom jag ska ha hunnit med gymmet innan Sarahs arbetsintervju i morgon så är det bäst att jag verkligen låter huvudet sjunka in mot kudden snart. I morgon har vi också planerat en byxdress-shopping på stan inför veckans happening och jag hade några ärenden att springa också. Hoppas på att jag kan få rida en sväng i morgon kväll eftersom jag planerar att vara hos pappa då.

Någon - låt dessa dagar rinna förbi obemärkta och hålla mitt glada humör vid liv. Det var länge sedan jag mådde så här bra.

God natt på er alla mina vänner och alla andra som jag inte känner.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback