Motalatidningen

Amen, jisses så bra. Att ställningen hålles här under tiden jag är borta är ju fantastiskt!

När jag satt i lärarrummet idag utbrast det högsta, maffigaste och mest irriterande skratt någonsin. Slutkommentaren var "Totte ska inte ha någon kulpåse. Totte ska ha en banan!". Jag vet inte riktigt vad det roliga var.
Däremot slog jag upp Motalatidningen och såg Henke på bild tillsammans med hans lagkamrater från 1994. Fick också reda på från Fredrik på skolan, gympalärare och min gamla mentor, att Henke innehade banrekordet på Motalas bana under många år. Nu vet jag inte riktigt hur det ligger till... Ska se om jag kan hitta artikeln och länka den. Jag har i alla fall satt Sarah på span.

Det var dessutom grannen mot stan som skrev artikeln, Bollius alltså. Undra vad han är ute efter? Vår pool? Vår nybyggda altan? En 20-årig barnflicka? Något är det. Något lurigt på gång . . .

Annars har jag slängt i mig lunch precis och ska vänta tills den lagt sig så att jag kan åka till gymmet utan att få kramp. Det kommer nog ta ett tag.

"I think you broke your ass, I can see the crack!"

P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback