Utan Bucklan försmäktar jag på denna planet.

Jag kom på en sak.

Igår var vi hos Robin på grillpremiär, vi grillade inte, tittade bara mest på och rundade liksom till kvällen med ett partia Alias. Det där spelet när man i par ska förklara ord för varandra utan att nämna just ordet. Eftersom det också var onsdag igår, med andra ord lill-lördag, så beslöt sig några för att helt enkelt liva upp vardagen med ett par glas vin eller sju så vissa mådde väl helt enkelt sämre än andra.

När en vän ska förklara för en annan vän väljer han att beskriva ordet:
När man springer omkring i typ skogen med en kompass och en karta, du vet?
I mina ögon en ganska bra förklaring, med ett ganska simpelt svar. Vännen i fråga svarar:
Jaha, du menar Mulle? Eller... Kompostering?
Vi kan härmed bevisa att vin gör än endast ett få kilo mindre funtad.

Jag ska bege mig mot badkaret nu.
Har jag glömt berätta att jag mår bättre nu? Livet är en fest, du ska bara dansa med!


Peus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback