Good Luck, Chuck!

Nu är jag hemma efter en helstörd eftermiddag med Evelina och Sarah. Att baka bullar med de två är som ett helgpass på gymmet. Det tar liksom på krafterna.
Mina bullar blev ju absolut de finaste. Sarah var ganska halvseriös med sina bullar som slutade i en vetelängd i stället. Men den var säkert god dem med. Hädan efter är det jag som bakar bullar själv, dock, eftersom ingen annan äger en sådan utomodentligt bra bakmaskin som jag.

Nu ligger jag helt utslagen i sängen med laptopen, sju stycken tända ljus och rökelser. Jaa, bara min beskrivning får ju er att rysa lite. Väldigt mysigt måste jag säga med en svag jordgubbsdoft i hela rummet, lagom kallt så att illamåendet försvinner. Det blev visst ingen spinning idag som utlovats men däremot ska jag packa väskan om en liten stund och dra till gymmet. Jag ska köra ett riktigt hest-pass, om jag orkar vill säga. Jag ska gå på rullbandet väldigt länge och omvandla mina tre bullar och två kladdkakebitar till energi som blir muskler. Jaa, det ska jag. Starka muskler.

Bilder från bakningen kommer sen när Evelina har lagat mat, jag har gymmat och kommit hem igen.

Mamma kliver innanför dörren, säger till Henke som står i köket:
"Bränner du något?"
"Nae?"
svarar Henke
Jag surnar till och svarar:
"Det är mina rökelser och de luktar INTE bränt!  De luktar faktiskt jordgubb!"

P på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback