Hemma igen

Vet ni?

Jag fick vikariatet!

Så nu är det jag som tillsammans med mina gamla fritidsledare, förskolelärare och lågstadielärare kommer gneta på barnen på S:t Persskolan. Träffade bland annat AnneCharlotte som jag på tisdag ska gå vid sidan av, hon var min gamla lekisfröken. Jag träffade också Annika, Lena, Katja och Tommy som jag hade som fritidsledare på olika sätt under Wallerska-tiden. Men Gun, min lärare i sexan, hälsade inte ens på mig. Undra om hon ens kände igen mig? Det kanske var för den där gången jag kommenterade henens fula läppstift? Eller den där gången när hon satte på sig sin Björnpäls och jag skrattade? Jag vet inte. Hälsade gjorde hon inte i alla fall.

Sen gick vi igenom åk. 3 och 4:s korridor. Och Gud må hjälpa mig att överleva det här. Ni vet ju hur jag egentligen fungerar med barn, men alla vill ju tjäna pengar. Så vi får hoppas att brottsregistret, som jag måste skicka efter idag för att ens kunna vikariera på skolor, inte fylls på med rubriker som "barnmisshandel" eller "dråp". Nej, det ska nog inte vara någon fara. Om alla barn är som Ville och Moa så ska det nog gå bra.

Nu ska jag ta fram snabeldraken och tjäna lite stålar.

P
Från en glaaad Linnea som ska hälsa på Sofie i eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback