Kindbarnsbarn

Åååh gud, åååååh gud. Flashback.

Klassrum. Drygt trettio elever. En fröken. Mobbning. Utstötthet. Coola killar. Snygga tjejer. 11 års åldern. Nutidsfrågorna på fredagen. Lag. Namn på lag?

Lagen kallade sig allt från "Red potatoes" till andra helhippa namn. Vårt lag hade något grymt svårt att hitta ett passande namn. Fyra vilsna pre-tonåringar som försökte komma på ett lagom ballt namn som inte stack ut. Som flöt ihop och påminde om något av de andra lagen.

Fröken säger:
Jaha, så då har vi bara ert lag kvar (tittar på oss).
Jag sträcker upp handen, utropar:
Vi kommer inte på något... Men ni kan kalla oss Nassisarna.

Jag har aldrig skämts så mycket. Aldrig.

P

Kommentarer
Postat av: Bea

Hahahaha, jag tror jag dör. Fina minnen.

2009-02-28 @ 12:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback