Lugn och fin, verum hälsofil.

Marre och jag drog helt sonika hem till Christopher där Sofie och Baily var. Det blev inte mycket melodifestivalen men däremot ganska mycket sällskapsspel.
Jag har en stor klump i magen efter vad Christophers systers hund gjorde mot spelen, som inte är mina. Fortfarande i fullt funktionsdugligt skick men jag måste ersätta vissa atteraljer. Eller, det var ju inte min hund som gjorde det, ska inte ägaren till hunde göra det då? Tåls att fundera på. Får väl helt enkelt säga att vi jobbar på det.

Två parti sällskapsspel, där först jag och Christopher vann, men när Sofie ville mixa lagen och spela tillsammans med sin pojkvän så fick Maria och jag chansen att bräda Sofie ännu en gång. Allt berodde alltså på att:
1. Jag var bäst
2. Sofie var mindre bra
När Sofie började känna sig rastlös gick tankarna från pulkåkning, Telly Tubbies-backen (alltså även kallad "Jätten", vid OK), snowracer och fyrhjulsdriven bil så kom Christopher på den mest briljanta idén att alla skulle dra på sig skidställen och bege sig ut i mörkret. Kvällens guldkant var alltså när Sofie och jag satt tätt, tätt intill varandra i en uppblåsbar strandbåt efter en bil i 50 km / h på en stubbåker. Det slutade dock med att båten gick sönder och vi fick ersätta den med en pulka och en snowracer i stället. Maria var den tappre som satt kvar längst och jag var den proffsiga som fick upp bilen för backen. Fyrhjulsdrift, jag säger då det.

Några chokladfingrar och parti Neger och president senare, som jag förövrigt förlorade första gången samt vann andra omgången (då alla av någon anledning inte ville spela mer?), åkte Marre och jag tillbaka in mot stan. Nu ligger jag i min säng med min bricka, laptop och tv.
25 mest eftertraktade strandkropparna går nu på E! och är inte det minsta underhållande så därför ska jag slänga igen dumburken och ägna mig åt några timmars sömn. I morgon ska jag vara hos Mertha vid 11:15 för att köra henne till Nykyrkas Pay and Jump. Fan, vad skoj..?

Hörs i morgon då!
P




Kommentarer
Postat av: mallan

vad har hänt med spelen?

2009-02-08 @ 13:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback