Minnet börjar komma tillbaka sakta men säkert.

Det roliga är att jag nu, två dagar efteråt, får flashbacks från Harrys-kvällen. När jag nyss satt och tryckte  mig min frukost kom jag på hur den där mannen kom fram till mig och Sofie när vi satt och pratade med Christopher. Sofie satt närmare bestämt i Christophers knä. Mannen i fråga var så rund under fötterna att han höll på att tippa omkull. I ett samförsök att sätta på sig jackan samtidigt som att prata med oss fick han fram något i stil med:
- Öh, ska du ha dubbelmacka,eller?
Christopher tittade förvånat på mannen medan jag och Sofie tittade på varandra och bröt ut i var sitt skratt. Sofie kontrar då mannen med att säga:
- Nej, ingen dubbelmacka. Hon är ledig!
Och så pekar hon givetvis på mig. Mannen som plötsligt insåg sin chans tittade djupt in i mina ögon och försöker enträget få i alla fall en chans att flirta med mig. Jag blir frustrerad över situationen och tittar på Sofie, som givetvis bara flinar. Efter några tappra försök från mannen att få kontakt med mig så kommer en vakt fram och ställer sig bredvid. Jag såg min chans att bli av med käglan som stor framför mig och säger till vaket, ler med mina ögon och blinkar lite retande åt honom:
- Du får helt seriöst en femma om du får denna man att gå här ifrån?
Vakten spanar in mannen, tittar på mig och undrar väl vad som egentligen står på. Sen säger vakten, vänligt men bestämt:
- Det är det inte värt. . .

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback