Scotts around the clock tonight

I morse när jag klev upp och åkte iväg med Sabina till Folkets Park så tänkte jag verkligen "Det är bara städare som är uppe så här tidigt en lördag. Alla städare och jag. Men, ah. Jag är ju en städare."
Men trots hårt slit i nästan åtta timmar med sex stycken toaletter och tre danssalar så kom vi ganska lindrigt undan eftersom skurmaskinen gick sönder när vi kom in i stora salen. Okej, säg så här. Det var jag som fifflade lite med den så vi fick åka hem tidigare. Ungefär.

Mitt i all uppståndesle runt vår lunch så kom grabbarna Scott in. Ja, ni vet Dansbandskampen-Scotts-grabbarna? Och för att Malin ska komma lindrigt undan säger jag bara att hon hade en halva inne där vad gäller sångaren.
Under tiden Malin låg på golvet och skrapade tuggummi med en sked så packade de ihop alla sina saker, signerade en plansch till Stina med ett hjärta på och helt plötsligt skulle de åka.
Men med en snärt av spännbandet, som citat "Kan vara bra att ha", lämnade de Motala bakom sig och styrde mot Säffle. När Malin frågade vart det låg svarade han:
"Har inte en aning själv faktiskt..."
Men dit skulle de i alla fall.



Nu är jag hemma och är hur trött som helst. Mammas kalas äger rum idag och just nu är de på utflykt. Därför kanske jag skulle passa på att dra en dusch, tvätta håret och ta bort allt äckligt städdamm som lagt sig överallt. Tvivalen.

Hörs igen sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback