Sjuka drömmar

God morgon alla mina 19 läsare! (Nu får ni ju ta och tagga till lite!!)

Sitter och lyssnar på Britney Spears, och fråga mig inte varför - för det vet jag inte, men just nu är det Piece of me. Varför låter det som de stryper en kyckling i början? Riktigt lustigt, det där. Hör själva:
Här hittar ni videon

Annars så ligger det till så här. Jag vaknade vid 07:45 första gången av att min pappa drog igen dörren, förövrigt jättehårt, och åkte iväg till jobbet. Jag minns att jag var uppe i någon speciell dröm så jag ville bara somna om. Lite drygt en timme senare har jag hunnit med att drömma om att vi var på skolresa till Krakow vilket var en väldigt konstigt stad byggd i sten, lite som de grekiska äldre byarna.
I alla fall, till storyn, som Sofie skulle sagt.
Mitt upp i allt blir vi beskjutna och jag minns att jag tog skydd bakom en stenhög. Skytten i sig lekte "ett, två, tre stjärna" (eller ost som min syster säger) och skjöt sen ner de personer som inte stod stilla. Eftersom jag gömde mig bakom denna massiva stenhög fanns ingen chans att han skulle träffa mig men hjärtat satte sig i halsgropen när jag plötsligt ser en kula dra rakt igenom stenhögen och förbi mig, bara någon meter ifrån mig.
Vi lyckades komma därifrån och var på väg mot flygplatsen. Staden var byggd som i mindre gränder och när vi kommit bort en bit från tumulten så lyckas vi stänga till en port. Jag och mina skolkamrater samlas för att bestämma hur vi ska göra. Olle Haglund, av alla människor, håller i porten. Plötsligt slits porten upp och in kommer fyrtio arga Krakow:er som slåss och bråkar. De ropar något om "Maria, stena henne!" och Olle skriker att vi ska ta skydd. Jag, antagligen lat som jag är, satte mig på en bänk och de får syn på Maria lite längre bort. Sen dog hon. Hon fick några, ett dussin typ, stenar i huvudet och då bestämde jag mig för att det var dags att vakna.

Jag var dessutom tvungen att skriva ner minnesanteckningar när jag vaknade. De låter såhär:
Pistolskott, kyrkan, Olle Haglund skriker ta skydd, docerar dörren (tror jag menar forcerar?), kommer in, jag kan inte springa, börjar kasta sten på Maria, en mamma åt några barn, Krakow.
Just det där "en mamma år några barn", vad menar jag? Mitt i gänget satt en kanibal, tydligen.

Nu är det frukost. Nämnas bör inte att jag precis pratat om kaniblaer.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback